Pregabaline Hoe kan ik synthetiseren

lamer

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Jul 19, 2024
Messages
11
Reaction score
0
Points
1
Pregabaline Hoe kan ik synthetiseren
Ik kon geen bronnen vinden, kunt u mij helpen?
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
474
Reaction score
246
Points
43
Deals
1
Drugs markt @rosechem verkoopt het op de kg
 

lamer

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Jul 19, 2024
Messages
11
Reaction score
0
Points
1
Ik ben op zoek naar synthese
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
474
Reaction score
246
Points
43
Deals
1
Het is goedkoper om te kopen dan om te maken
 

lamer

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Jul 19, 2024
Messages
11
Reaction score
0
Points
1
Ik heb zo'n bron gevonden, maar ik weet niet zeker of hij accuraat is en ik heb niet de nodige metingen.















  1. Pregabaline, ook bekend als β-isobutyl-γ-aminoboterzuur of Lyrica, is een medicijn dat wordt gebruikt voor de behandeling van epilepsie, neuropathische pijn, angststoornissen en fibromyalgie.


  2. De synthese van pregabaline verloopt in verschillende stappen vanaf 4-methyl-2-pentanon. Hier volgt een kort overzicht van het syntheseproces:


  3. Omzetting van 4-methyl-2-pentanon in 4-methylvalerofenon: In deze stap wordt 4-methyl-2-pentanon behandeld met ethylmagnesiumbromide om 4-methylvalerofenon te verkrijgen.
  4. Vorming van enamine: Het 4-methylvalerofenon wordt gereageerd met cyclohexanon in aanwezigheid van base om een enamine tussenproduct te vormen.
  5. Alkylering: Het enamine-intermediair wordt gealkyleerd met broomazijnzuur in aanwezigheid van base om het sleutelintermediair 3-(2-broomacetyl)-4-methylvalerofenon te vormen.
  6. Cyclisatie: Het sleutelintermediaat wordt gecycliceerd met ammoniak om 3-(aminomethyl)-5-methylhexaanzuur te vormen, dat vervolgens wordt omgezet in pregabaline door opeenvolgende stappen waarbij aminogroepen worden beschermd en gedeproteerd.

  7. De volledige synthesereactie kan als volgt worden weergegeven:


  8. Stap 1: 4-methyl-2-pentanon + ethylmagnesiumbromide → 4-methylvalerofenon


  9. Stap 2: 4-methylvalerofenon + Cyclohexanon + base → Enamine tussenproduct


  10. Stap 3: Enamine tussenproduct + broomazijnzuur + base → sleutelelement (3-(2-broomacetyl)-4-methylvalerofenon)


  11. Stap 4: Tussenproduct + Ammoniak + Beschermings-/afbraakstappen → Pregabaline
 

bigrob

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jul 30, 2024
Messages
9
Reaction score
2
Points
3
Sommige van deze materialen zijn vrij duur, u kunt hier heel goedkoop een kilo kopen. Ik zou naar andere wegen kijken in plaats van dit zelf te synthetiseren.
 
Top