moslimcriminaliteit + islamofobie

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
Ik post een bewerkte versie van mijn antwoord op een debat in de chat:

Ik ben niet eens moslim, maar mijn moeder komt uit een moslimland (ze is wel katholiek) en ik ga er soms heen (het land in kwestie is Maleisië trouwens). ze zijn zo chill als wat. waarom zouden ze chill zijn in het ene land en mensen neerschieten in het andere? dat slaat nergens op. ik denk dat jullie gewoon generaliseren. plus als ze zich plotseling grillig gedragen, betekent dat dat er druk op ze staat, zoals raciale spanningen. mensen zoals jullie zijn de reden waarom dit gebeurt. ik ga de misdaadstatistieken niet eens ontkennen, maar... kijk tenminste naar de oorzaak. het is triest dat dit gebeurt, maar het is niet ENKEL hun schuld. de wereld is complex en oorzaak en gevolg zijn echt.

"onze blanke kinderen hebben nog nooit schietpartijen gepleegd" ik ben Amerikaan, hoe komt het dat de meeste van onze schoolschutters blank zijn? autochtone Amerikanen zouden precies hetzelfde kunnen beweren als jij. het maakt blanken niet inherent slecht, het betekent dat er veel druk op bepaalde blanke individuen staat en dat ze die druk op gewelddadige manieren afreageren. We moeten ze rehabiliteren, niet verbannen. Jullie zijn gestoord als je denkt dat moslims (of welke minderheid dan ook) "indringers" noemen iets zal oplossen. Deze "wij vs zij"-mentaliteit is de slechtste manier om dingen aan te pakken!

Kijk letterlijk naar de criminaliteitsstatistieken van Afro-Amerikanen. racisten zeggen graag "b-b-maar ze zijn hoger!! dat betekent dat ze slecht zijn!11NEE! het betekent dat ze ONGEDADVANTAGD zijn! wanneer mensen zich in een slechte economische situatie bevinden, hebben ze de neiging om uit te halen. ongeacht ras, zijn misdaadstatistieken hoger in verarmde gebieden! merk op hoe armere gebieden altijd de "slechte" zijn? Probeer die "indringers" eens te helpen en merk het verschil! Weg met die stomme "vijand"-mentaliteit; die verergert een toch al onstabiele situatie alleen maar. Ooit gehoord van de term "sociaal-economische kwestie"?

het maakt niet uit welke groep de misdaad begaat, we moeten samenwerken om het op te lossen, want ik kan je verzekeren dat de gemiddelde moslim geen voorstander is van terroristische daden en de misdaad die hun groep begaat. ze moeten zich schamen en boos zijn omdat mensen zoals jullie hen generaliseren als criminelen en dommeriken. Het zijn maar een paar mensen die dat soort dingen doen. Het zijn allemaal rassen/religieuze groepen versus de misdaadkwestie. Echt verontrustend hoe mensen denken dat het discrimineren van een groep hun zaak helpt. met verdeeldheid komt chaos, altijd. met eenheid komt vrede. het is geen moeilijk concept om te begrijpen. werk samen om het op te lossen en je zult resultaten krijgen.

Ik begrijp dat dit een controversieel onderwerp is en als iemand denkt dat ik het mis heb, corrigeer me dan gerust.
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
als drugsgebruikers zien de meeste mensen ons niet als vuile criminelen? in zekere zin zijn wij ook minderheden. zouden we geen empathie moeten hebben voor mensen in vergelijkbare situaties? zouden we niet moeten samenwerken? de cognitieve dissonantie die sommigen van jullie hebben is verbijsterend. ik zal nooit mensen begrijpen die niet in het archetype van de "perfecte burger" passen en die anderen discrimineren.
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
ik wou dat we terug konden gaan en berichten na 10 minuten konden bewerken, want ik denk uren na elkaar aan shit 😿😿 maar nog één bericht en dan stop ik met mekkeren. ik wil mijn eigen draad niet verpesten. als een mod mijn laatste berichten kan kopiëren en plakken in de originele, dan hou ik voor altijd van je (laat alles zoals het is, tho).

serieus, ik begrijp niet hoe druggebruikers xenofoob kunnen zijn. we krijgen drugs en precursoren van over de hele wereld. je volgende high kan gemaakt of behandeld zijn door iemand van een groep die je niet mag. is dat niet een beetje hypocriet? ik ken mensen die zeggen "oh, ik koop alleen AMERIKAANSE goederen", maar dat is niet echt haalbaar in de drugswereld omdat het niet gereguleerd is. Mensen zouden kunnen liegen over waar het gemaakt is/waar de precursoren vandaan komen. plus sommige chemicaliën zijn in sommige landen veel makkelijker te krijgen dan in andere. zelfs als we in een perfecte wereld zouden leven waar niemand liegt, weet ik zeker dat het heel moeilijk zou zijn om iets te krijgen dat HELEMAAL in één land gemaakt is, zoals Amerika. zelfs als het mogelijk was, zou de prijs krankzinnig zijn.

Deze website is een geweldig voorbeeld. Ik zou iemand van de andere kant van de wereld kunnen ontmoeten en we zouden dezelfde interesses en favoriete drugs kunnen hebben. het enige wat ons scheidt is geografie. we zijn een geglobaliseerde gemeenschap. we zijn één lichaam. het is alsof een hand een voet haat. we zijn hier allemaal nuttig, dus wat maakt de ene persoon beter dan de andere? denk na over onze wereldwijde gemeenschap voordat je iemand probeert te haten fr
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,307
Solutions
4
Reaction score
879
Points
113
Er zijn allerlei soorten radicalen. Er zijn extremistische christenen in het Midden-Oosten. Er zijn extremistische joden, er zijn zelfs extremistische boeddhisten. Al het separatisme dat we in de wereld zien, wordt opzettelijk door de media gefabriceerd. Het is bedoeld om iedereen wantrouwend naar elkaar te houden en de aandacht van de overheid af te leiden. Alleen als je het nieuws uitschakelt, kun je vrij worden van de haat die het verspreidt. Ik ben gestopt met het kijken naar het nieuws en ik ben 1000x minder bevooroordeeld en haatdragend. Het punt is dat ze liegen. Heel veel. Als ze uiteindelijk gedwongen worden om toe te geven dat ze hebben gelogen. De schade is al aangericht. Een krantenkop heeft 1000x meer impact dan een rectificatie van 1 alinea op de achterpagina.
9/11 is een lichtend voorbeeld. Het zorgde ervoor dat miljoenen mensen moslims en mensen uit het Midden-Oosten gingen haten. Welke fictie je ook aanhangt, de gebeurtenissen die in de media werden geportretteerd zijn niet de gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden. Als George W. Bush voor de camera had gezegd dat hij als voormalig hoofd van de CIA zijn middelen had gebruikt om de hele zaak te orkestreren en steun te verwerven voor de onderwerping van de landen in het Midden-Oosten die zich tegen onze eisen verzetten, dan zou het nu niet eens van belang zijn. Het zou geen zendtijd krijgen, er zouden geen rellen zijn. Er zou letterlijk niets gebeuren.
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
ik kijk ook niet naar het nieuws. het is vergif. zelfs relatief "onbevooroordeelde" bronnen hebben verborgen agenda's, opzettelijk of niet. zolang iets door mensenhanden is geschreven, schijnen hun ware gedachten door. misschien klinkt dit schizofreen, maar ik weiger om mijn gedachten door andere mensen te laten programmeren.

Sommige mensen denken dat ik daardoor niets weet over wereldgebeurtenissen. Dat is absoluut niet waar. Ik weet alles wat ik moet weten, en dat is alles wat belangrijk is, want als iets echt belangrijk is, heb ik het nieuws niet nodig om erover te horen. Iemand zal het me vertellen en ik zal mijn eigen onderzoek doen om er zeker van te zijn dat ik niet alleen hun meningen absorbeer. ik hoef niets over politiek te weten, want het systeem is toch al gemanipuleerd. ik heb aan beide kanten van het politieke spectrum gestaan en toen ik eindelijk afstand nam, realiseerde ik me dat elke kant zo dom als wat is. ze hebben een verhaal dat ze willen bewijzen. de enige manier om de wereld objectief te bekijken is door dingen te zien en erover na te denken zoals ze komen.

Het nieuws is alleen voor mensen die willen dat hun bevestigingsvooroordeel wordt vervuld... en het wordt gemaakt door mensen die niets liever willen dan verdeeldheid en chaos zaaien. Het nieuws wordt gemaakt door rijke oorlogsstokers voor idioten.
 

vis

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 21, 2023
Messages
146
Reaction score
102
Points
28
Waar Breaking Bad over gaat is gelukkige chemie en de zeer geavanceerde procedures die gevolgd moeten worden om een goed eindproduct te krijgen. BBgate gaat niet over toegepaste magie door gebeden te vervloeken. Religie is als alchemie. Het is een trieste historische last waartegen je je moet verzetten. Het christendom is de minste last. Welke andere religie brengt terroristische massamoordenaars, verkrachters en asociale gedegenereerden voort? Heb je gehoord van die christelijke of boeddhistische bendes die moslimlanden verwoesten? De problemen met de immigranten=werkende thai:s, chinezen, koreanen, jappen? Ken je die christelijke of buddistische landen die vrouwen met minder vrijheid en respect behandelen? Die homo's straffen en vermoorden? Ken je die moslim landen in europa die ongelovigen lieten integreren en nu worden geteisterd door hebzuchtige immigranten. De islam heeft nooit echt deel uitgemaakt van de hippiebeweging. RELIGIE IS VALS. De waarde van een land kan eenvoudig worden gemeten aan de hand van het gemiddelde IQ en de producten. Er zou naar de pater van Singapore moeten worden geluisterd over immigratie en integratie. Hij heeft veel spijt van het opnemen van één specifieke religieuze groep die nu als een verharde tumor in het speerpuntland zit. Moslims mogen dan wel braaf zijn en zo, maar de cijfers liegen er niet om: hoe meer moslims, hoe meer 'moslimland'. Doe een wens over je etnische favorieten in je droommaatschappij...
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
502
Reaction score
235
Points
43
Elke groep lijkt radicalen te hebben die te ver gaan, ze denken dat ze de weg weten en zullen alles doen wat nodig is om hun zaak door te drukken. Radicalen zijn het probleem, niet hun religie of etniciteit.
 

vis

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 21, 2023
Messages
146
Reaction score
102
Points
28
Akkoord, als de groep zelf werkt voor aanvaardbare idealen en met goede resultaten. Religieuze groepen voldoen helemaal niet aan deze eisen en ik ben er tegen. Net zoals ik een hekel heb aan domme, wrede en junkieculturen.
 

jessejames122669

See my products
Seller
Joined
Aug 14, 2023
Messages
48
Solutions
1
Reaction score
40
Points
18
Deals
3
Ik ben 8 jaar moslim geweest. Ik trouwde met een Indonesische sn. Ik ging naar Hajj en Umroh. Ik heb Arabisch leren lezen en kan de Koran hardop lezen. Ik ben niet meer praktiserend sinds mijn scheiding en ik was niet in staat om echt een ware gelovige te worden en dat was de reden waarom ik scheidde. echter, voor 8 + jaar heb ik het een oprechte inspanning gegeven. de moslims in Indonesië zijn meestal erg vergevingsgezind. er zijn andere religies en de gov. Toen ik in Saudi was, kon ik zien dat er een groot verschil was.
 

jessejames122669

See my products
Seller
Joined
Aug 14, 2023
Messages
48
Solutions
1
Reaction score
40
Points
18
Deals
3
Mijn logica is waarschijnlijk onevenwichtig....
Religie is niet belangrijk voor mij. Voor haar was het leven of dood. Het zou voor haar onmogelijk zijn om met mij te trouwen als ik geen moslim was. Om aan haar eisen te voldoen, kost het me dus niet veel meer dan een deel van mijn tijd om hun routines uit te voeren. Ik heb ook een paar religies onderzocht om te zien of ik besmet kon raken, omdat ze over het algemeen gelukkiger lijken. Ik had niet voorzien dat ik niet verliefd zou worden. En ik realiseerde me niet hoeveel pijn het haar zou doen als ik naar buiten zou komen met het feit dat ik niet dichter bij Allah kwam, maar dat het ondraaglijk werd om door te gaan met oefenen.
 

jessejames122669

See my products
Seller
Joined
Aug 14, 2023
Messages
48
Solutions
1
Reaction score
40
Points
18
Deals
3
Het hele avontuur was de moeite waard. Ik had een geweldige start voor een nieuw hoofdstuk omdat we erin slaagden om ver vooruit te komen. Ik heb dingen gezien die alleen moslims kunnen zien, zoals de hadj in 2019. Het was een belevenis. Ik ging bijna dood.
En ik was 90 procent van ons huwelijk clean. Ik ontmoette haar vers uit de bajes na 7 jaar en 10 jaar. De Islam was echt goed in het bijbrengen van discipline. iets wat ik nodig had.
Over het algemeen zou ik het een 9 op 10 geven.
Ik bedoel, als we niet in dit leven zijn om echt te leven, waarom zijn we dan hier?
 
Top