Question Mephedrone synthese - amineren in DCM of NMP? - Bespreek hier

eps0n

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 27, 2022
Messages
11
Reaction score
9
Points
3
Wat geeft een betere opbrengst? Ik heb met een aantal mensen gesproken en er zijn tegenstrijdige meningen. Naar mijn mening levert amineren in NMP meer op, omdat de reactie sneller verloopt en de vrije base mephedrone niet wordt afgebroken. Maar anderen zeiden dat DCM dezelfde opbrengst geeft, of zelfs dat NMP een lagere opbrengst geeft.

Een deskundige mening zou geweldig zijn!

Of discussieer gewoon en geef je mening
 

yin-yang

Don't buy from me
Resident
Joined
May 18, 2022
Messages
58
Reaction score
29
Points
18
Er zijn bepaalde gebeurtenissen in de wetenschap die in tegenspraak zijn met gevestigde theorieën en niemand weet waarom. De enige manier om het zeker te weten is door te experimenteren.

Heb je bk4, meAmine en gewone oplosmiddelen (ethylacetaat, NMP, DMSO...) Zo ja, dan zou kleinschaligheid ideaal zijn met gestandaardiseerde vergelijking tussen de monsters. Misschien zullen sommige
beter, maar waar is dat goed voor als de producten zwaar vervuild zijn en niet goed presteren? 4mmc is relatief "nieuw" dus we zijn allemaal pioniers in het perfectioneren van deze synth. Dit zal anderen aanmoedigen om ook op onderzoek uit te gaan.
 
Last edited:

Netflix

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 9, 2022
Messages
54
Reaction score
52
Points
18
op kleine schaal is het veel beter om op grote schaal te produceren omdat het moeilijk is om zo'n labore op te sporen en je jarenlang zonder problemen met de politie kunt produceren. grote labs worden snel gepakt en je zult jaren in de gevangenis zitten.
Ik heb 7 jaar lang 4mmc gemaakt op dcm en het is veel makkelijker om te synthetiseren, omdat er geen labapparatuur is, dezelfde flessen sap. spuit en doek voor meubels. en maakte het makkelijk met 100g 2b4m 60g-70g kristallen. elke dag 24 dagen x 60g-70g = 1.440g-1.680g x 20 € een zeer goede maand.
 

yin-yang

Don't buy from me
Resident
Joined
May 18, 2022
Messages
58
Reaction score
29
Points
18
Als iemand gaat verkopen, is het veel beter om een voorraad aan te leggen en deze reactie op grote schaal uit te voeren in een plastic vat van 200 liter met een handmixer met teflon coating en een koelsysteem. Gelukkig is het gemakkelijk om de apparatuur weg te gooien. Manifateren en distribueren moet je apart doen, want chemici zitten bovenop de voedselketen en iedereen zal ze verraden.

Hoe was uw product? Wat was de feedback van klanten? Heb je ooit een ander oplosmiddel gebruikt, enig verschil in kwaliteit? DCM is momenteel moeilijk verkrijgbaar vanwege EU-regelgeving.
 
Last edited:

Netflix

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 9, 2022
Messages
54
Reaction score
52
Points
18
ja toulen heb ik gebruikt. dcm is heel goed verkrijgbaar in de eu. 97% zuiverheid getest in Barcelona. als je een vat open hebt staan, stinkt het heel erg en de geur alleen al kan ervoor zorgen dat je problemen krijgt met je buren. als je het vat goed afsluit, barst het door de druk.
 

eps0n

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 27, 2022
Messages
11
Reaction score
9
Points
3
Hoe lang laat je het reageren? In de wetenschappelijke literatuur is de ideale methode 55-60 °C gedurende 10 minuten:

"In een poging om andere reactieomstandigheden te vinden voor stap 2 3a, zochten we in de literatuur naar
syntheses van a-tert-butylaminopropiofenon, het ring-ongesubstitueerde analoog van bupropion.

We vonden slechts één referentie 9 voor de synthese van deze verbinding, en deze schreef 5 uur reflux in benzeen voor en resulteerde in slechts 37% opbrengst.

We probeerden vervolgens N-methylpyrrolidinon (NMP) als oplosmiddel en ontdekten dat de reactie t-butylamine en 2 bij kamertemperatuur in dit oplosmiddel merkbaar exotherm was en in minder dan 0,5 uur voltooid was (zoals beoordeeld door verdwijning van 2 door GC-MS).

Met het oog op het ongeduld van de jeugd probeerden we de reactie op te warmen in een waterbad van 60 °C en dat was in minder dan 10 minuten klaar.


Wanneer de reactie daarentegen wordt uitgevoerd in acetonitril, het oplosmiddel dat door de BW-medewerkers wordt gebruikt, is deze niet exotherm, aanzienlijk langzamer en resulteerdedeze volgens Hill et al. (7) in slechts 43% opbrengst, terwijl onze opbrengsten gemiddeld 75-85% bedroegen."


Dit gaat over de synthese van bupropion, maar ik geloof sterk dat hetzelfde kan worden toegepast op 4-MMC, aangezien de structuur niet veel verschilt.Gezien de geposte rendementen met DCM hoog zijn, gelden dezelfde voorwaarden hoogstwaarschijnlijk voor DCM.

Het zou een geweldige bijdrage aan onze gemeenschap zijn als iemand TLC-platen heeft en bereid is om te testen hoe lang je de reactie moet uitvoeren onder verschillende omstandigheden (20 °C, 60 °C, DCM, NMP).
 
Top