LSD

House M.D.

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 28, 2021
Messages
18
Reaction score
46
Points
3
SHdzcmpCea

LSD (lyserginezuurdiëthylamide, of acid) dringt door in de popcultuur van de jaren '60 en '70 -- het was de katalysator voor psychedelische muziek, kunst, literatuur en mode. Zelfs als je nooit hebt afgestemd, aangezet en afgehaakt, weet je wel iets over deze bewustzijnsveranderende drug die werd gecreëerd door Albert Hofmann en populair werd gemaakt door artiesten als The Beatles, Timothy Leary en Steve Jobs. Er is meer aan de hand met deze drug dan alleen hippies in het park met bloemen in hun haar. Het is gebruikt in overheidstesten en door zijn discipelen heeft Lyserginezuurdiethylamide de maatschappij veranderd op een manier die we niet kunnen bevatten. Mensen die nog nooit met psychedelica in aanraking zijn geweest, weten misschien dat LSD verspreid wordt in tabbladen op vloeipapier, maar ze kennen niet het onderzoek en de ontwikkeling achter deze geestverruimende, trippy substantie.

Het belangrijkste dat iedereen weet over LSD is dat het de gebruiker intense hallucinaties geeft. Deze eigenschap komt van moederkoren, een schimmel die voorkomt in bedorven rogge en die door de eeuwen heen honderdduizenden mensen het leven heeft gekost, terwijl hij ook de hallucinaties en manie veroorzaakte die leidden tot beschuldigingen van hekserij in Salem, Massachusetts in 1692 en 1693.

Bij consumptie kan moederkoren gangreen en stuiptrekkingen veroorzaken. In het jaar 857 veroorzaakte de consumptie van tarwe vergiftigd met moederkoren in een regio in het huidige Duitsland een plaag vol blaren en lichaamsdelen die net loslieten voordat iemand stierf. Het Zwitserse chemische bedrijf Sandoz wilde kijken of ze iets konden doen met zoiets giftigs en tests toonden aan dat kleine doses van het gif positieve bijwerkingen hadden bij bevallingen door de bloedstroom te beperken.
Professor Arthur Still isoleerde de verbindingen in moederkoren die de vernauwingen veroorzaakten, ergotamine en ergobasine, en concludeerde dat ze de ademhaling en bloedsomloop konden stimuleren als ze in kleine dosissen werden gebruikt. Hij noemde de chemische stof die gemaakt werd van de actieve verbinding in moederkoren lyserginezuur.
LSD werd bij toeval ontdekt.
5IgDqnYviR

Zoals bij veel van de grootste ontdekkingen in de geschiedenis, ontdekte chemicus Albert Hofmann LSD bij toeval. Op 16 november 1938 deed Hoffman in Basel, Zwitserland, onderzoek naar medisch nuttige moederkorenalkaloïde derivaten, waarbij hij eigenlijk gewoon lyserginezuur combineerde met verschillende organische moleculen, toen hij LSD-25 synthetiseerde.
Op dat moment realiseerde Hofmann zich niet de psychedelische effecten van de 25e chemische combinatie, maar nadat hij per ongeluk een chemische stof had ingenomen in 1943 realiseerde hij zich dat hij een krachtige stof in handen had. Later dat jaar nam hij 250 microgram LSD in en had een extreem heftige trip. Hofmann beschreef zijn eerste trip aan zijn baas in een memo die hij schreef om uit te leggen waarom hij zijn werk eerder moest verlaten:
"Ik was gedwongen om halverwege de middag mijn werk in het laboratorium te onderbreken en naar huis te gaan, omdat ik getroffen werd door een opmerkelijke rusteloosheid, gecombineerd met een lichte duizeligheid. Thuis ging ik liggen en verzonk in een niet onaangename roesachtige toestand, gekenmerkt door een extreem geprikkelde verbeelding. In een droomachtige toestand, met gesloten ogen (ik vond het daglicht onaangenaam schitteren), zag ik een ononderbroken stroom van fantastische beelden, buitengewone vormen met een intens, caleidoscopisch kleurenspel."

De tweede zelftest van Albert Hofman leidde tot een soortgelijk resultaat, alleen liet hij zich dit keer door een laborant naar huis brengen. Het enige probleem was dat de twee mannen op de fiets zaten. Niet afgeschrikt door de psychedelische effecten, bracht Sandoz Laboratories LSD op de markt in 1947 als een wondermiddel voor mentale problemen, of het nu alcoholisme was of het allesomvattende "crimineel gedrag".
De eerste trips waren ongelooflijk desoriënterend.

Zelfs als je nog nooit een trip hebt meegemaakt, weet je zeker wat het is. Toen Hoffman begon met zijn thuisonderzoek naar LSD, probeerde hij de ervaring van het innemen van de chemische stof te codificeren, maar dat bleek min of meer onmogelijk. In plaats daarvan maakte hij een heleboel aantekeningen in zijn dagboek die de desoriëntatie laten zien die hij voelde terwijl hij zichzelf een dosis toediende die hij niet echt begreep. Hofmanns eerste conclusie van zijn onderzoek is dat LSD hem duizelig maakte, dorstig naar melk en dat hij moeite had om mensen die hij kende in zijn dagelijks leven te plaatsen.
8VtMJK7wkq

Hij schreef:
"Alles in de kamer draaide rond en de vertrouwde voorwerpen en meubelstukken namen groteske, dreigende vormen aan. Ze waren voortdurend in beweging, bezield, alsof ze gedreven werden door een innerlijke meedogenloosheid. De buurvrouw, die ik nauwelijks herkende, bracht me melk - gedurende de avond dronk ik meer dan twee liter. Ze was niet langer mevrouw R, maar eerder een boosaardige, verraderlijke heks met een gekleurd masker.
Het was niet de ideale trip, maar naarmate Hofmann de chemische stof begon te begrijpen, ontdekte hij dat zijn negatieve ervaringen voortkwamen uit zijn onbekendheid met de chemische stof en niet uit de chemische stof zelf. Hoffmann realiseerde zich later dat als hij LSD innam met een positieve instelling, alles soepeler verliep en hij bleef de drug de rest van zijn leven gebruiken."
Het testen van LSD is altijd moreel twijfelachtig geweest.

Met al het onderzoek dat wordt gedaan naar LSD is er nog steeds veel te leren over deze chemische stof. Zelfs als je de drug nooit gaat proberen, is het belangrijk om te weten waar het vandaan komt en wat de redenering is achter het ontstaan ervan. Je hebt misschien visioenen van hippies die door velden rollen en gek worden van LSD, maar net als aspirine en elk medicijn dat je in de schappen kunt vinden, werd LSD in een lab gemaakt door mensen die de mensheid probeerden te helpen. Hofmann schreef over zijn latere ervaringen met mircrodosering van LSD:
"Ik zie het ware belang van LSD in de mogelijkheid om materiële hulp te bieden bij meditatie die gericht is op de mystieke ervaring van een diepere, allesomvattende werkelijkheid. Een dergelijk gebruik komt volledig overeen met de essentie en het werkkarakter van LSD als een heilige drug."

LD50 bestaat alleen in de theoretische geest, dus 0,2-1 mg / kg is duizenden keren hoger dan de gemiddelde dosering. Er zijn geen sterfgevallen gemeld door een overdosis LSD. Het wordt sublinguaal, oraal, intraveneus en intramusculair gebruikt. Het is te vinden op donkere markten in de vorm van poeder, microdotes, merken, suiker, snoepjes en in zeldzame gevallen als ampullen met een oplossing.
SNnZhdaiwx


Dosering:
Microdosering - 25 - 50 mcg;
Zwak - 50 - 75 mcg;
Gemiddeld - 75 - 200 mcg;
Sterk - 200 - 400 mcg;
Zeer sterk - 450+ mcg;

Vaak voorkomende lichamelijke effecten:
- Gevoelloosheid;
- Zwakte;
- misselijkheid;
- Onderkoeling of hyperthermie;
- kippenvel;
- Verhoogde hartslag;
- Kaakklemmen;
- Zweten;
- Verhoogd speekselen;
- Hyperreflexie;
- Tremor;
- Spierkrampen;
- slapeloosheid.

Psychische en emotionele effecten.
De fysiologische effecten van LSD variëren van persoon tot persoon en hangen volledig af van de psychologische toestand. Gedurende vele jaren van klinisch onderzoek zijn wetenschappers er niet in geslaagd om één enkele fysiologische reactie te identificeren die kenmerkend is voor alle gevallen van inname van de stof, behalve het verwijden van de pupillen, waakzaamheid en verminderde eetlust. LSD wordt goed verdragen door het lichaam en er is geen bewijs voor effecten op lange termijn op de hersenen of andere orgaansystemen. Psychologische effecten kunnen worden onderverdeeld in drie hoofdcategorieën: positief, neutraal en negatief. Positieve en neutrale effecten overheersen bij lage en gemiddelde doseringen, en negatieve psychologische effecten beginnen toe te nemen naarmate de dosering toeneemt.

Positief:
- Verandering van associatieve en creatieve geest;
- Sterke visuele effecten met gesloten en open ogen;
- Verdwijnen van het ego;
- "zesde zintuig" als verbondenheid met andere levensvormen;
- Euforie.

Neutraal:
- Verandering van bewustzijn;
- Verlies in tijd;
- Verlies van concentratie;
- Ongewone gedachten en spraak;
- stemmingswisselingen.

Negatief:
- Depressie;
- Angst;
- Paranoia;
- Angst voor de dood;
- Spanning.

Zintuiglijke veranderingen.
Een van de belangrijkste kenmerken van LSD is de verbetering van de zintuiglijke waarneming. Door een verandering in de tastzin kan iemand bijvoorbeeld een sterk verlangen ervaren om zachte voorwerpen of andere mensen aan te raken. Er zijn meldingen van een gevoeliger reukvermogen, een verandering in het gehoor en een beter ontwikkeld smaakvermogen. LSD en sommige andere psychedelica hebben een uitzonderlijke eigenschap als "synesthesie" - een fenomeen waarbij gevoelens beginnen samen te smelten en alles wat vertrouwd is extra kwaliteiten krijgt. Muziek kan bijvoorbeeld zichtbaar worden en zelfs het kleurenschema kan zijn smaak krijgen.

Duur van de reis Tijd.
20 - 60 minuten Entree;
1 - 3 uur Hoogtepunt;
3 - 6 uur Decline;
3 - 5 uur Na-effecten.
De totale duur van de trip kan variëren van zes tot 12 uur.
ZPW9YoF8nr

Er is een tijdelijke afname in de gevoeligheid van neurotransmitterreceptoren na LSD-gebruik. Het duurt minstens drie tot vijf dagen voordat de volledige intensiteit van de effecten terugkeert. Agonist van 5-HT1A, 5-HT2A, 5-HT2B, 5-HT2C, gedeeltelijke agonist van 5-HT6 receptoren.

Combinatie met marihuana zorgt voor wederzijdse versterking en uitbreiding van het scala aan sensaties. Het bovenstaande geldt ook voor MDMA. Het is ook perfect te combineren met andere psychedelica en dissociatieven. Positief gecombineerd met opiaten. Slecht te combineren met alcohol, neuroleptica, kalmeringsmiddelen. Combineren met verschillende psychostimulerende middelen is mogelijk, maar het negatieve effect op het cardiovasculaire systeem, de nieren en het zenuwstelsel neemt toe.

INSTELLINGSREGELS.
1. Zorg ervoor dat je de komende tijd in rustige en comfortabele omstandigheden kunt doorbrengen. Een LSD-trip duurt vrij lang, voor 100 mcg - tot 6-7 uur. Binnen een paar uur neemt het effect geleidelijk af. Regel je zaken van tevoren om er zeker van te zijn dat je je niet hoeft te haasten en dat niemand je zal storen. Het is beter om LSD niet later dan 12 uur voor het slapengaan te nemen, omdat er dan problemen kunnen zijn met inslapen. Koop van tevoren wat licht voedsel om te eten als het effect helemaal over is.
2. Zorg ervoor dat je de dosering goed voor jezelf berekent. Als je niet kunt beslissen - probeer 100-120 mcg. Verhoog de dosis tot 175-200 mcg of meer als je al gebruikservaring hebt. Als je het wilt proberen, maar angstig bent - neem dan 50 mcg, je zult een lichte maar merkbare verandering in stemming en waarneming voelen, maar een sterke bewustzijnsverandering zal niet optreden.
3. Plaats de postzegel onder de tong en laat 10 minuten zitten, tot het papier bijna is opgelost, of slik onmiddellijk grondig door met schoon water.
4. Daarna heb je 30-60 minuten voordat de LSD zal werken. Dit is nog een kans om iets voor te bereiden dat nuttig kan zijn. Veel mensen schrijven graag hun ideeën en gevoelens op, dus pak een pen of bereid een laptop voor, hoewel je die afhankelijk van de sterkte van de trip misschien niet nodig hebt. Als je geïnteresseerd bent in het oplossen van specifieke emotionele of psychologische problemen, maak dan een lijst met vragen waarover je wilt nadenken.
5. De eerste effecten zullen merkbaar worden als veranderingen in de waarneming van de wereld. Je kunt veranderingen in het zicht waarnemen: regenbooghalo's rond lichten, sporen achter bewegende objecten, geometrische vormen met je ogen dicht, bewegende, draaiende, kruipende patronen op het oppervlak van objecten. Deze effecten kunnen interessant zijn, maar laat je niet meeslepen in het bewust zijn van je essentie, je leven en je perceptie van de wereld.
6. Wanneer LSD begint te werken (na 60-90 minuten), zul je merken dat gedachten en emoties veranderd zijn. De effecten kunnen per persoon en per tijd sterk verschillen. LSD lost mentale drempels op, waardoor je dieper in jezelf kunt duiken. Je kunt een sterke blijdschap of droefheid voelen, piekeren of afwezig zijn, of erg meegesleept worden door een bepaald idee. Het is belangrijk om twee dingen te onthouden:
- blijf openstaan voor je gevoelens en laat ze gemakkelijk door je heen stromen, met liefde, en streef ernaar om weerstand zoveel mogelijk te verminderen.
- Als je vastzit met een slechte gedachte of emotie, begin dan aan iets goeds te denken en merk hoe snel je toestand zal veranderen.
Meestal is het veel gemakkelijker om je stemming en gevoelens te beheersen met LSD, in vergelijking met andere psychedelica en zelfs in vergelijking met een gewone staat van bewustzijn.
7. Probeer zo open mogelijk te blijven voor je gevoelens en ideeën. Hoe langer je open kunt blijven staan voor zelfs de zwaarste gevoelens, hoe zinvoller en effectiever de ervaring zal zijn. Als je denkt aan moeilijkheden in je leven of dingen die angst en depressie veroorzaken, probeer dan manieren te vinden om die gevoelens te accepteren en nieuwe manieren te vinden om je problemen op te lossen.
8. Vergeet niet om een deel van je tijd met LSD alleen aan ontspanning te besteden. Dit zal je niet alleen in staat stellen om te ontspannen, maar ook om te ontdekken hoe oplossingen voor belangrijke problemen komen, maar waarover je niet eens van plan was om na te denken.
9. Wanneer LSD je begint "los te laten", heb je een paar uur de tijd om een geleidelijke terugkeer naar de vorige toestand te voelen. Dit kan een goed moment zijn om je ervaring op te schrijven of met vrienden of geliefden over de ervaring te praten. Terugkeren kan een beetje frustrerend zijn omdat de gebruikelijke mentale en psychologische complexen die kenmerkend zijn voor je gewone leven weer de kop opsteken. Neem de tijd om na te denken over je ervaringen en herinner jezelf eraan om iets van die openheid in je dagelijks leven te brengen.
 
Last edited by a moderator:

T0lek511

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 10, 2023
Messages
126
Reaction score
84
Points
28
Deals
1
LSD is het beste psychadelic ooit is niet neurotoxisch en de trip is zo leuk
 

Rastaparta

Don't buy from me
New Member
Joined
May 11, 2023
Messages
1
Reaction score
8
Points
3
Heel goed bericht. Ik raad je aan om het boek LSD-Psychotherapie - Stan Groff te lezen, verkrijgbaar bij Amazon of ergens anders in het algemene net, en je zult alles begrijpen wat je moet begrijpen. Of bezoek zijn pagina (Stan Groff). Hij is vrij oud maar leeft nog steeds. Een must met duidelijke informatie die elke psychonaut zou moeten lezen.
 

marty€mcfly

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 26, 2023
Messages
34
Reaction score
16
Points
8
Ik ben op zoek naar poeder of vloeistof. Kan ik een beetje hulp krijgen? Ik ben hier erg in geïnteresseerd, maar mijn bron is laag.
 

testint

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 26, 2023
Messages
123
Reaction score
67
Points
28
Bedankt lazypedia
 

testint

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 26, 2023
Messages
123
Reaction score
67
Points
28
Dit was bedoeld voor huis
 
Top