Question Hoe wordt methylaminehydrochloride methylamine?

lulysunny

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
Hoe wordt methylaminehydrochloride methylamine?
Is het veilig? Ontploft het?

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
Je voegt de basisoplossing er langzaam aan toe, onder een ijsbad, zodat het niet zo gemakkelijk verdampt,

WundaBearz41

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
Er zijn nergens video's over te vinden, er is nergens duidelijke documentatie over te vinden. Een handleiding of video om een 40% waterige oplossing te maken bestaat niet, er ontbreekt altijd wel een stap of twee waardoor het geheel op een catastrofe kan uitlopen.

Altijd dubbelzinnige informatie zoals "basisoplossing" waarvan ik heb begrepen dat het een verhouding van 1:5 is tussen natriumhydroxide en water.

Ik denk dat het zo'n eenvoudig proces in de scheikunde is dat er niet veel meer uitleg nodig is. Maar niemand lijkt meer uitleg te willen geven. Het lijkt verdacht, woordspeling bedoeld.

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
27
dat is gewoon omdat het gewoon freebasing is, iedereen zou dat moeten kunnen doen, je hebt er geen gids voor nodig en als je stoichiometrie niet kunt, moet je een andere hobby zoeken. bovendien, wat voor catastrofe kan daar gebeuren ?????
Deze hele thread zorgt ervoor dat ik met mijn hoofd tegen een muur bots.

WundaBearz41

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhni37ybtt7mkbjyxn2pgllzxf2qgyd.onion/threads/methylamine-aqueous-solution-question.4657/

Op reddit staat dit:
https://www.reddit.com/r/TheeHive/comments/gmhpgk
Een andere man zegt op diezelfde post:

Een andere reddit:
https://www.reddit.com/r/TheeHive/comments/xn644i

(Waarop hij geen antwoord kreeg over de stop bubbling)

Antwoord:

Dus 120ml water + 80 gram methylamine hcl = 200 ml 40% is mijn begrip 200/80 = 40% Maar er is veel afval en dus moet je meer dan 80 gram doen. Heb het persoonlijk nog nooit gedaan, maar het lijkt er ook op dat niet veel mensen het weten.

diogenes

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
99
Dit is een heel goede vraag. Ik denk dat 40% verwijst naar het zout, dus 40 g Methylamine HCl opgelost in genoeg water om de uiteindelijke oplossing 100 ml te maken? Dan wordt er tijdens de syntheseroutes altijd geconcentreerd NaOH toegevoegd zodat MeAmine in de reactie zal reageren als vrije base. Ik ben verre van een expert en input van een expert zou op prijs worden gesteld.

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
Ja, of je genereert in situ als dat handig is.

Je hebt geen video nodig om je te vertellen dat je NaOH sol. moet toevoegen totdat er geen methylamine meer ontstaat, het is duidelijk voor het oog.Het is bekend in de chemie dat de zure zouten van een amine terug kunnen worden geconvergeerd naar freebase vorm door toevoeging van een base als tegenion aan het Cl- SO4-ion, ik hoop dat de manier waarop ik het zei correct is, maar je krijgt de essentie.Lysine en natriumbicarbonaat kunnen ook sommige aminezure zouten vrijmaken naar base.

WundaBearz41

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
Ik zeg alleen dat er nergens een video of duidelijke uitleg te vinden is, ook al is het zo'n eenvoudig proces.

Als je zegt "duidelijk voor het oog" weet ik niet zeker wat dat betekent. Want stel je vult een kolf met 100ml en 80g methylamine hcl oplossing, de druppelaar met 100ml en 20g loogoplossing. Dan vul je een bubbler met 120 ml zeer koud water. Je begint heel langzaam loog in de zoutoplossing te druppelen, maar met het blote oog kun je nooit tot 200 ml komen (met een absorptie van 40%) of zelfs maar weten of je die plek hebt bereikt.

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
Hier, let op, worden gassen geëvolueerd, waaronder waterstof en je freebase amine.Wanneer je aq NaOh sol. toevoegt, zal je mengsel in het begin ook wat heftig reageren, evenals het feit dat er wat hydrochloride uitvalt en uiteindelijk oplost, hoop dat dit helpt.

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
27
Maat u weet dat de reaktie tussen NaOH en HCl is NaOH + HCl ---> NaCl + H2O dus waar komt de waterstof vandaan?

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,109
Deals
1
Wow, jullie zijn hier allemaal op hol geslagen. Je moet echt het gas produceren en het door schoon water laten borrelen. De manier waarop je weet wanneer het 40% is, is door het water te wegen. Als een liter water 1666,6 gram weegt, heb je nu een onbekende hoeveelheid 40% CH³NH⅔ oplossing in water. Het volume van het water is niet constant. De hoeveelheid die je hebt is wat je hebt, maar voor een liter moet je 12 mol vangen, dus maak er 13-14 van.