Question Help alstublieft met deze NaBH4-synthese.

Doubleboil

Don't buy from me
New Member
Reaction score
6
Er werden P2P-reacties met methylamine hcl en NaBH4 uitgevoerd. Geëxtraheerd met dcm. Ph aangepast aan 7 druppelsgewijs met hcl-oplossing produceert een nieuwe laag bovenop. Deze laag scheidde zich af, kristalliseert niet in vriezer. Graag advies Bedankt

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,108
Deals
1
Het lijkt erop dat je naar pH 6 had moeten gaan. Het lijkt erop dat dit een gevoelige reactie is.
h ttps://erowid.org/archive/rhodium/chemistry/meth-nabh4.html

Doubleboil

Don't buy from me
New Member
Reaction score
6
@UWe9o12jkied91d Sorry dat ik niet gedetailleerder was. Ja, ik heb de methylamine hcl gebaseerd met NaOH en in methanol. Aangenomen dat de voorafgaande stappen allemaal correct waren..... Ik zit nu opgescheept met de vrije basisolie die ik aarzel om te vergassen met hcl....

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
Waarom? Je zou een solventextractie kunnen uitvoeren, voeg aq. HCl zoals 20% toe, voeg optioneel een beetje meer water toe, extraheer de organische fase goed, scheid het af, verwarm het water om zachtjes te verdampen, zodra je ongeveer evenveel water als HCl zout over hebt giet je ipa ongeveer evenveel of meer dan het water en zet het ongestoord aan het kristalliseren, als er niets te zien is verdamp dan meer.

Doubleboil

Don't buy from me
New Member
Reaction score
6
Nadat ik de hcl 20% heb toegevoegd, scheidt het zich dan in lagen? Ik neem de organische laag bovenop en verwarm deze langzaam. Op welk moment zou ik een neerslag moeten zien? Of blijft het een olie en zie ik niets totdat het begint te kristalliseren? Want als ik hcl-gas zou gebruiken, zou het hard moeten worden?

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
Ja, omdat de rest water is, zal het zich scheiden.Je voegt HCl toe, voegt wat water toe, scheidt het oplosmiddel mechanisch, verdampt wat water, kristalliseert.Je hcl-zout zal in het water zitten, opgelost, je zult vaste stoffen zien nadat je het meeste water hebt verdampt en ipOH hebt toegevoegd na een dag of een dag.

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
157
Een laag gescheiden van wat? Wat probeerde je te zouten in dat er een laag is?

Doubleboil

Don't buy from me
New Member
Reaction score
6
Bij het aanpassen van de ph van dcm/olie, toen de PH daalde, vormde zich een nieuwe laag bovenop. Ik weet dat dit niet de verdunde hcl is, want het volume is veel groter dan dat.

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
157
Het is waarschijnlijk tetrachloorkoolstof uit de DCM. Is de DCM reagenskwaliteit?

Doubleboil

Don't buy from me
New Member
Reaction score
6
Ja. Het dcm is regent grade. Maar als dit tetrachloorkoolstof is, dan zit de organische olie nog steeds in het dcm?