Question Groene chemie

HEALTH

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Drugslaboratoria kunnen gevaarlijk zijn voor het milieu. Hoe lossen ze dit probleem op? Ik denk dat dit forum meer zou moeten proberen om dit probleem op te lossen.

HEALTH

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Ja, ik zie dat u fabrikant bent. Enkele voorbeelden uit uw fabriek?

StarWars

Don't buy from me
New Member
Reaction score
72
geen enkele geneesmiddelenfabrikant zich bekommert om het milieu hoe moet hij zich dan van afval ontdoen??

View previous replies…

HEALTH

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Ik ken geen echte methodes dus ik vraag het maar.
Chemici kunnen kiezen voor processen, geavanceerde katalysatoren, recycling...
Waarschijnlijk bevorderen dergelijke oplossingen een goede publieke opinie, "anonimiteit" en veiligheid, dus de moeite waard om naar te zoeken. https://www.organic-chemistry.org/topics/green-chemistry.shtm

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
BASF noemt dit Verbund, het integreren van afval van het ene proces in het andere om er niet alleen maximale waarde uit te halen, maar ook om afval te voorkomen dat schadelijk kan zijn voor het milieu.
Ik neutraliseer al mijn afval of als dat onmogelijk is, breng ik het naar een verbrandingsinstallatie.

HEALTH

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Hoe verbrand je (luchtstroom, kampvuur...)?

Last edited:

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Reaction score
207
Deals
3

In dit geval zou ik helaas zeggen dat je preekt voor het koor.

Er zijn verschillende onpartijdige documentaires die je op youtube kunt bekijken over een aantal van onze grootste bedrijven ter wereld over hoe zij omgaan met hun afval.

Ze claimen al die verschillende "groene labels", maar het grootste deel komt gewoon in derdewereldlanden terecht.

Zelfs bedrijven die werken als afvalverwerkingsbedrijven exporteren en dumpen in derdewereldlanden.

En trouwens, dit forum is vooral bedoeld voor de illegale productie van drugs, hoe verwacht je dan dat we alle chemichal opruimen zonder argwaan te wekken?

"Hé, hier is een vat van 200 liter met elke verbinding van het periodiek systeem die ik in het bos heb gevonden, ik breng er elke 2 maanden een langs".

Snap je mijn punt :)?

Vriendelijke groeten