Oké, ik heb het droogproces versneld in de oven, ventilatoroven, ingesteld onder 100 deg C. (leek ongeveer 80).
Ik hield 168 mg vuilgeel/wit residu over - met een licht wasachtige textuur.
Als dit puur 2C-B was, dan zou dat betekenen dat mijn opbrengst 16,8 mg per tablet is (geadverteerd op 20 mg), wat een behoorlijke opbrengst van 84% zou zijn.
Ik twijfel er echter niet aan dat dit geen pure 2C-B is, dus mijn opbrengst is zeker lager, maar desalniettemin een leuke oefening.
Omdat het een beetje wasachtig is, zal mijn wens om dit te insuffleren niet al te best zijn, dus los ik alle 168 mg op in 5 ml 0,9% zoutoplossing en doe dit in een neusspray. Aangezien het probleemloos oplost, zou dit een gemakkelijke toedieningsmethode moeten zijn.
Mijn neuspompen geven me 30 handelingen per 5 ml, dus met 168 mg zou dit me 5,6 mg van dit 2C-B-residu geven. 2 pompjes zou een heel behoorlijke dosis moeten zijn.
De tweede afbeelding is na het toevoegen van 5 ml 0,9% zoutoplossing - het water heeft een enigszins gebroken witte melkachtige kleur en er drijft sediment in. Dit staat in contrast met het heldere water dat de verdampingsfase in ging.
Dus of de hitte was te intens en ik heb iets gekookt in de oven, of het verdamp- en droogproces heeft geknoeid met een aantal hulpstoffen/bindmiddelen die oplosbaar waren in water en die nu naar buiten zijn gekomen, of iets in dit water hield niet van de zoutoplossing. Toegegeven, het heldere water was meer dan 100ml en deze zoutoplossing is maar 5ml, maar zelfs tijdens het drogen veranderde het water niet van kleur, dus er is zeker iets aan de hand.
Ik ga misschien nog eens 10 pillen opofferen om dit opnieuw te proberen en een paar dingen te veranderen.
1. teflon bakje voor het drogen
2. los de tabletten op na het pletten en laat ze bezinken voordat je ze filtert, stop voordat het sediment in het filter terechtkomt.
3. Laat elke volgende wasbeurt bezinken.
4. gebruik kleinere hoeveelheden water (30 ml per wasbeurt in plaats van 50 ml)
5. Een langzamere natuurlijke verdamping toestaan (totdat ik iets te pakken krijg om dat te versnellen...)
Hoe dan ook - dat is de oefening in filtratie en verdamping van vandaag