"Een oplossing bestaande uit 0,99 g natriumdichromaat en 1,33 g geconcentreerd zwavelzuur opgelost in 4,46 mL water wordt langzaam en onder roeren toegevoegd aan 1,65 g
l-efedrine opgelost in 4,7 mL water en 0,52 mL geconcentreerd zwavelzuur bij kamertemperatuur. Het mengsel wordt nog 4-6 uur bij kamertemperatuur geroerd en vervolgens alkalisch gemaakt met een natriumhydroxideoplossing. Het waterige mengsel wordt geëxtraheerd met twee delen chloroform en vervolgens met twee delen ether. De organische extracten die de vrije base van
l-methcathinon bevatten worden samengevoegd, behandeld met een overmaat droog waterstofchloride gas en de oplosmiddelen verdampt. Het overblijvende
l-methcathinonhydrochloride wordt geroerd met petroleumether, verzameld en gezuiverd door het op te lossen in ethanol en te reprecipiteren met ether; mp 182-184°C."
Bron
Met waterstofperoxide lijkt het me ingewikkeld.
Het enige waar ik over gelezen heb is iemand die "een methode" met een magnetron gebruikt. Maar hij kwam tot niets.
Bron
Het lijkt me eenvoudiger om aangezuurde chroom VI zouten te gebruiken of nog beter kaliumpermanganaat.