CRYPTONATOR

ShootOuts

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇸
Joined
Aug 24, 2024
Messages
25
Reaction score
6
Points
3
De Verenigde Staten hebben de online portemonneedienst Cryptonator, die eigendom was van een Rus, gesloten.
Amerikaanse en Duitse veiligheidsdiensten kondigden de inbeslagname aan van het domein van het Cryptonator-platform, dat online portemonneediensten aanbood. Volgens wetshandhavingsinstanties werd de site gebruikt door vertegenwoordigers van hackersgroepen en illegale marktplaatsen.
De Verenigde Staten hebben ook officiële aanklachten ingediend tegen de oprichter van de site, Roman Pikulev, een inwoner van Rusland en Duitsland, die zich schuilhoudt onder het pseudoniem Roman Boss. De autoriteiten hebben niet gezegd of hij is aangehouden, maar journalisten ontdekten dat hij, afgaande op sociale netwerken, permanent in Perm verblijft.
De belangrijkste claims van de veiligheidsdiensten tegen de dienst zijn dat het platform de zuiverheid van cryptocurrency-transacties niet controleerde en gebruikers niet verplichtte om KYC-identificatie te ondergaan, waardoor het voornamelijk diensten verleende aan anonieme gebruikers. Volgens een aantal onderzoeken is hierdoor een crypte geassocieerd met Hydra, een mixer, doorgegeven via Cryptonator Blender.io , Bitzlato exchange, Garantex en Nobitex exchanges, evenals met een bepaalde terroristische organisatie.
Het Amerikaanse ministerie van Justitie beweert dat van 2014 tot 2023 ten minste 1,4 miljard Amerikaanse dollar via het platform is gepasseerd.
MRfhaqDNcB
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
532
Reaction score
249
Points
43
Ik hoorde hier achteraf over, maar ik had nog nooit van die portefeuille gehoord. Ze stonden niet op mijn radar
 
Top