Question Cathinon van fenylpropanolamine

The Silent Chemist

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2022
Messages
22
Reaction score
12
Points
3
Kun je PPA oxideren tot cathinon, net als bij efedrine?

Zou je cathinon krijgen in plaats van methcathinon?
 

BrownRiceSyrup

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 26, 2022
Messages
52
Reaction score
29
Points
18
Dat klopt, je krijgt cathinon van PPA. Om methcathinon te krijgen oxideer je efedrine.

Ik heb het gedaan met Jones reagens en ook met kaliumpermanganaat... Er moeten betere manieren zijn, dus .... het was voor mijn eigen gebruik dus ik gaf niet zoveel om de opbrengst. De betere route naar cathinon met een hoge opbrengst is om te beginnen met het vrij verkrijgbare propiofenon dat overal te koop is. je zult broom moeten toevoegen, maar misschien kun je waterstofbromide gebruiken en langzaam waterstofperoxide toevoegen om het broom in het mengsel vrij te maken zodat je niet hoeft te rommelen met elementair broom.... Dat is wat ik zou proberen. Voeg dan ethanol verzadigd met ammoniak toe. Dit zijn maar twee grote stappen. Ik kan me voorstellen dat het makkelijk te doen is

 

The Silent Chemist

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2022
Messages
22
Reaction score
12
Points
3
Bedankt voor uw antwoord, kunt u uitleggen hoe u uw efedrine hebt geoxideerd met permangante? Ik las deze synthese en het klinkt relatief eenvoudig.
Was jouw procedure vergelijkbaar en zo ja, wat heb je anders gedaan? Wat kan iemand verwachten

 
Last edited:

BrownRiceSyrup

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 26, 2022
Messages
52
Reaction score
29
Points
18
Ja, het was precies deze route die ik probeerde. Dezelfde pagina van rhodium. Dit was een paar jaar geleden tijdens covid, toen ik een beetje gek was van alle vrije tijd in mijn lab en ik zo veel mogelijk drugs gebruikte. Ik was behoorlijk ver heen en deed het best goed, moet ik toegeven (ik ben nu van alle harddrugs af)... Maar mijn punt is, ik kan me niet precies herinneren of er variaties waren, ik weet alleen dat het dit proces was waar ik een iteratie van maakte in mijn lab. eventuele aanpassingen waren simpelweg aanpassingen aan de apparatuur die ik had. De zuiverheid van de efedrine die ik had was misschien twijfelachtig en ik had er misschien maar een gram van. Het probleem kwam toen ik het probeerde te zuiveren en omdat het een cathinon is en een carbonyl heeft, is het oplosbaar in zowel water als niet-polaire oplosmiddelen. Met de kleine hoeveelheid die ik had, verloor ik in principe alles bij het uitvoeren van een A/B-extractie..... Tegen de tijd dat ik had uitgevonden hoe ik efedrine met 75% efficiëntie kon extraheren, was ik aan de meth begonnen...

tbh de permanganaat is vrij intens, en de jones reagens manier was beter. ik herinner me dat ik dat dacht. ik was in staat om iets te krijgen met de jones reagens manier die aanzienlijk meer was dan permanganaat... omdat je MOET zuiveren, elke rest permanganaat leidt tot intense schade aan de hersenen... en misschien was dat het.

De Jones-reagensroute is ook niet zonder valkuilen, bij die methode is er sprake van een witte of rode "massa die zich vormt en die een teken is van aanzienlijk verminderde opbrengst".... Ik kon dat niet vermijden, maar kreeg toch wat. Maar nogmaals, ik doe dit in een reageerbuis van 20 ml met ongeveer een gram per keer als zware drugsgebruiker... dus..... Het oxideren van een hydroxylgroep op de benzylische positie (wat wij doen) is vrij eenvoudig voor zover ik heb begrepen (het is het reduceren tot meth dat notoir moeilijk is) en dus zijn er misschien vriendelijkere mildere oxiderende middelen die niet bekend waren ten tijde van rhodium... dingen zoals pyridiniumchloorchromaat (PCC). maar ik heb geen idee van een van deze mogelijkheden om eerlijk te zijn....
 
View previous replies…

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
281
Points
63
PCC is echt niet zo moeilijk om te maken, maar ik heb gemerkt dat de oxiderende eigenschappen langzaam afnemen bij opslag, niet snel, maar vrij onvriendelijk.
 

BrownRiceSyrup

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 26, 2022
Messages
52
Reaction score
29
Points
18
Ja, ik heb het toen ook gemaakt... het werd binnen een dag of twee bruin lol .... ik was zo verdrietig. er was zoveel werk in gaan zitten. Ik had moeite om het te drogen en de hcl te verwijderen. Ik had ook geen vacuümfilter... dus ik was niet in staat om poeder te krijgen en dat heeft waarschijnlijk niet geholpen.....maar het was een mooie heldere oranje..... voor een dag. Ik heb het nooit kunnen gebruiken...
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
281
Points
63
Ik was compleet verbijsterd door de complexiteit van de moleculen die ik synthetiseerde met dat gebrek aan ervaring dat ik toen had... mijn pemoline was een succes, ook al was er niet veel van en niet vanwege de opbrengst, maar omdat ik gewoon van professoren had geleerd dat ik dingen altijd eerst op kleine schaal moest proberen.
 

BrownRiceSyrup

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 26, 2022
Messages
52
Reaction score
29
Points
18
wow pemoline, dat ziet eruit als een vrij moeilijk molecuul om te maken zonder ervaring. Goed gedaan lol... Ik kan me niet voorstellen dat je de ingrediënten daarvoor in de winkel kunt vinden. Hoe was het?

Dat is een goed advies, ik heb veel chemische stoffen verspild door uit te vinden dat ik het eerst op kleine schaal moest doen... Ik heb zelfs gemerkt dat als ik eerst een kleinschalige run doe, ik mezelf bijna altijd vervloek omdat ik meer chems had kunnen gebruiken omdat het geweldig werkt. Maar het is een groot contrast met mezelf vervloeken omdat ik te veel chems heb gebruikt en het mislukt is.
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
281
Points
63
Ik herinner me dat dit in een groot aantal stappen gebeurde omdat ik sommige reagentia zelf moest synthetiseren, ik herinner me NaOCN, dat lang moest koken in DMSO, buiten, en guanidine uit calciumcyaanamide.
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
281
Points
63
Ik heb ook een oxidatie van efedrine uitgevoerd met wat dichromaat en de opbrengst was bescheiden, maar het succes was een mijlpaal omdat ik nog maar net begonnen was. Ik stel voor om ppa te gebruiken voor aminorex (ik heb vroeger pemoline gesynthetiseerd, maar was altijd nieuwsgierig naar aminorex, wat ik nooit heb kunnen proberen). Vriendelijke groeten!
 
Top