Ja, het was precies deze route die ik probeerde. Dezelfde pagina van rhodium. Dit was een paar jaar geleden tijdens covid, toen ik een beetje gek was van alle vrije tijd in mijn lab en ik zo veel mogelijk drugs gebruikte. Ik was behoorlijk ver heen en deed het best goed, moet ik toegeven (ik ben nu van alle harddrugs af)... Maar mijn punt is, ik kan me niet precies herinneren of er variaties waren, ik weet alleen dat het dit proces was waar ik een iteratie van maakte in mijn lab. eventuele aanpassingen waren simpelweg aanpassingen aan de apparatuur die ik had. De zuiverheid van de efedrine die ik had was misschien twijfelachtig en ik had er misschien maar een gram van. Het probleem kwam toen ik het probeerde te zuiveren en omdat het een cathinon is en een carbonyl heeft, is het oplosbaar in zowel water als niet-polaire oplosmiddelen. Met de kleine hoeveelheid die ik had, verloor ik in principe alles bij het uitvoeren van een A/B-extractie..... Tegen de tijd dat ik had uitgevonden hoe ik efedrine met 75% efficiëntie kon extraheren, was ik aan de meth begonnen...
tbh de permanganaat is vrij intens, en de jones reagens manier was beter. ik herinner me dat ik dat dacht. ik was in staat om iets te krijgen met de jones reagens manier die aanzienlijk meer was dan permanganaat... omdat je MOET zuiveren, elke rest permanganaat leidt tot intense schade aan de hersenen... en misschien was dat het.
De Jones-reagensroute is ook niet zonder valkuilen, bij die methode is er sprake van een witte of rode "massa die zich vormt en die een teken is van aanzienlijk verminderde opbrengst".... Ik kon dat niet vermijden, maar kreeg toch wat. Maar nogmaals, ik doe dit in een reageerbuis van 20 ml met ongeveer een gram per keer als zware drugsgebruiker... dus..... Het oxideren van een hydroxylgroep op de benzylische positie (wat wij doen) is vrij eenvoudig voor zover ik heb begrepen (het is het reduceren tot meth dat notoir moeilijk is) en dus zijn er misschien vriendelijkere mildere oxiderende middelen die niet bekend waren ten tijde van rhodium... dingen zoals pyridiniumchloorchromaat (PCC). maar ik heb geen idee van een van deze mogelijkheden om eerlijk te zijn....