Question Een fenylgroep aan een piperidon koppelen?

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
67
Ik wil kijken of ik NPP kan gebruiken om een 4-fenypiperidine te vormen, maar ik moet in principe uitgaan van het piperidon en de fenylgroep vastmaken, en ik heb geen idee hoe.

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
386
"N-Fenethyl-4-piperidinon (NPP) is een chemische verbinding die kan worden gewijzigd via organische synthese. De koppeling van een fenylgroep aan NPP gebeurt via een chemische reactie die bekend staat als een Friedel-Crafts acylering.

In deze reactie kan een fenylgroep (-C6H5) worden gekoppeld aan het stikstofatoom van de piperidinonring in NPP. Dit proces vereist meestal het gebruik van een fenyl-bevattend reagens, zoals benzeen of een aromatisch halogenide, samen met een Lewiszuur katalysator zoals aluminiumchloride (AlCl3) of ijzerchloride (FeCl3)."

vond dit, hoop dat het helpt ^_^

• Wow
Reactions: vis

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
67
Het is erg interessant, maar ik ben op zoek naar een fenylgroep op de plaats van het keton, niet op de plaats van de stikstof.

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
386
mijn verontschuldigingen, lmk als dit beter is (misschien kan iemand me op feiten controleren)

"In deze reactie kan de fenylgroep (-C6H5) worden gekoppeld aan de carbonylkoolstof van de ketongroep in NPP. Dit proces vereist meestal het gebruik van een fenylbevattend reagens, zoals benzeen of een aromatisch halogenide, samen met een Lewiszuur katalysator zoals aluminiumchloride (AlCl3) of ijzerchloride (FeCl3)."

• Love

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
386
of dit

"Ja, fenylmagnesiumbromide (PhMgBr), ook bekend als fenylmagnesiumbromide of Grignard-reagens, kan worden gebruikt om een fenylgroep aan de ketongroep in N-fenethyl-4-piperidinon (NPP) te koppelen via een Grignard-reactie.

In deze reactie fungeert fenylmagnesiumbromide als nucleofiel en valt het de elektrofiele carbonylkoolstof van de ketongroep in NPP aan. Dit resulteert in de vorming van een koolstof-koolstofverbinding tussen de fenylgroep en het keton, wat een nieuwe verbinding oplevert met de fenylgroep eraan vast."

Ik zal eerlijk met je zijn, ik heb niet veel gevonden op andere sites, dus ik heb AI gebruikt voor dit. Laat iemand ervoor zorgen dat ik gelijk heb. Ik hoop dat dit iets voor je kan betekenen.

• Wow