Alternatieven en vervangers

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
214
Reaction score
141
Points
43
Als iemand me heeft gevolgd, dan weet je al dat ik graag improviseer en zoveel mogelijk rechtstreeks uit de winkelrekken wil halen. Ik realiseer me dat ik de dingen op deze manier veel ingewikkelder en moeilijker maak, er zijn verschillende voor- en nadelen aan deze aanpak, maar ik vind het idee om geen papierspoor achter te laten door iets specifieks te bestellen erg leuk en ik vind het erg bevredigend om te werken met wat er persoonlijk beschikbaar is.

Als chemie-noobie zijn er veel dingen die ik gewoon niet weet. Ik weet niet hoe ik erachter moet komen wat ik niet weet. Hoe ik oplossingen voor mijn problemen kan vinden. Ik weet zeker dat ik veel informatie heb doorgegeven die ik op een gegeven moment nodig zal hebben, maar ik weet niet dat ik bepaalde informatie nodig zal hebben totdat het probleem zich voordoet. Als ik bijvoorbeeld een recept of tek zie voor een manier om een medicijn te maken, neem ik meestal aan dat de enige manier om dat medicijn te maken is door de chemicaliën in het recept te gebruiken. Wat ik me realiseerde is dat er specifieke chemicaliën zijn die nodig zijn voor een bepaalde synthese, enz. Een recept bevat echter ook bepaalde technieken die in veel verschillende recepten worden gebruikt en die op meer dan één manier kunnen worden uitgevoerd. Bijvoorbeeld om een zuur/base extractie te doen, of om freebase in zout te veranderen.

We kennen dus de kwik/zuurreactie om aluminiumamalgaam te maken, een techniek die in veel recepten wordt gebruikt. De enige recepten die ik heb gezien waarin deze techniek wordt genoemd of gebruikt, vereisen kwik(II)nitraat of elementair kwik en salpeterzuur enz. Wat ik me tot voor kort niet realiseerde is dat aluminium amalgaam gemaakt kan worden met kwik(II) chloride of door kwik en chloor te laten reageren. Zoals we allemaal weten, zijn er afhankelijk van de locatie verschillende chemicaliën en producten beschikbaar. In de VS is salpeterzuur voor zover ik weet niet gemakkelijk verkrijgbaar in de winkel. Chloor daarentegen wel. Voor mij is dit uiterst nuttige kennis. Sommige recepten bevatten een alternatieve methode om een gewenst resultaat te bereiken, andere niet, en zo word ik ertoe gebracht om te geloven en gevangen te raken in mijn denken dat de enige manier om iets te doen is door te gebruiken wat in het recept staat. Een ander voorbeeld dat op dit moment voor mij relevant is, is het ammoniumnitraat dat nodig is om te kunnen shaken en bakken. In plaats daarvan kan de juiste verhouding ammoniumsulfaat worden gebruikt om de ammoniak te genereren die nodig is om het lithium op te lossen.

Ik begrijp dat bepaalde dingen noodzakelijk en specifiek zullen zijn, zoals ik al zei, er is bijvoorbeeld waarschijnlijk geen manier om de noodzaak van bepaalde precursors, P2p, P2np, MDP2p te omzeilen om het overeenkomstige amine te verkrijgen. Voor wat ik hierboven zei, over het gebruik van kwik(II)chloride in plaats van kwik(II)nitraat, weet ik zeker dat veel mensen geïnteresseerd zullen zijn om te leren en een beter begrip te krijgen van wat er nog meer kan worden gebruikt en hoe het werkt, waarom het nodig is, enz. Welke chemicaliën kunnen worden geëxtraheerd en gezuiverd uit welke producten en vervolgens worden gereageerd met andere OTC-chemicaliën om alles te krijgen wat nuttig kan zijn voor wat we proberen te doen. Als iemand iets weet of ideeën heeft, dan horen we dat graag. Bedankt en veel succes!
 

TheVacuumGuy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 20, 2023
Messages
122
Reaction score
50
Points
28
Als je in de VS woont, zoals je zegt, zou je gemakkelijk zwavelzuur moeten kunnen krijgen. Je kunt gemakkelijk natriumnitraat krijgen. Dus je kunt gemakkelijk rokend salpeterzuur krijgen door het zuur aan het zout toe te voegen en een eenvoudige destillatie op te zetten (de apparatuur moet stevig in elkaar zitten met vet om het ontsnappen van dampen te minimaliseren), maar sluit de vacuümaftap niet af!
 

ruen

Don't buy from me
Member
Language
🇨🇿
Joined
Jul 23, 2024
Messages
11
Reaction score
6
Points
3
Ik heb nog meer nieuws voor je: je kunt elk amoniumzout gebruiken voor shake and bake
 
Top