je verwarmt het water tot 80C, lost je product erin op (verhouding 1ml op 1g), giet de oplossing vervolgens in een thermoskan. sluit de thermoskan goed af en laat 2-3 dagen staan. na een tijdje open je de thermoskan, laat je het water eruit lopen en verwijder je de kristallen van de bodem van de thermoskan (dit zijn de klontjes zoals op je foto).
Ik doe zoals je zegt, maar na 2 dagen niets kristalliseren thermos was gesloten.I open en na 15 minuten was snel kristalliseren waarom gebeuren als dit?
Blijkbaar was twee dagen niet genoeg. de oplossing heeft niet de tijd gehad om voldoende af te koelen. maar dit is een heel goed teken. Je thermoskan is geweldig. Probeer het 5 dagen te laten staan. Ik ben er 100% zeker van dat het resultaat je zal bevallen. Ik meen het. Probeer het gewoon en je zult er geen spijt van krijgen. Het kristal zal enorm zijn!!!
zo zit het. je hebt een oververzadigde, onderkoelde oplossing. maar de kristallisatiecentra zijn nog niet geboren (er was niet genoeg tijd). je hebt de thermosfles geopend, de oplossing verstoord en er heeft zich een lawineachtige kristallisatie voorgedaan. in zo'n geval is alles precies zoals het zou moeten zijn. dat betekent dat je alles goed hebt gedaan. je moet alleen meer tijd geven.