2-OXO-PCE precursorsynthese

LazZzZz

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 24, 2022
Messages
26
Reaction score
14
Points
3
Hallo allemaal, ik hoop dat jullie een leuke dag hebben. Laten we zeggen dat je een synthese op schaal van 1 mol van het 2-fenylcyclohexanon wilt doen, omdat dit een redelijke hoeveelheid is om in één keer te doen. Als je meer wilt doen, investeer dan in een 2e set glaswerk en doe er gewoon 2 tegelijk, want je hebt een dean stark apparaat nodig om water te verwijderen. De eerste stap is het vormen van een enamine van cyclohexanon met behulp van cyclohexanon, watervrij para-tolusulfonzuur en pyrrolidine.

Eerst moet je glaswerk klaarzetten. Allereerst heb je een 500 ml rondbodemkolf met 3 halsmaten nodig en een verwarmingsmantel die kan roeren. In de ene hals moet je een gasleiding hebben om het reactievat te spoelen met N2 of Ar, in de middelste hals moet je een decaanstarkapparaat plaatsen met een tuit om water van de bodem van de val te verwijderen en in de derde hals moet je een trechter plaatsen om je reagentia toe te voegen en een rubberen septum bij de hand houden om de trechter te vervangen zodra ze zijn toegevoegd. Vul de dean stark val volledig met tolueen totdat het een beetje overloopt in het RBF. Je hebt ook een vacuümdestillatieopstelling nodig, inclusief een pomp voor het water en het opwekken van het vacuüm.

1) Voeg 350 ml tolueen toe aan de 500 ml rbf en zet de verwarming laag. Voeg 120 g pyyrolidine, 100 g cyclohexanon en 15 g p-TSA toe aan het reactievat en verwissel hierna de trechter voor een rubberen tussenschot en start de gasstroom in het reactievat. Nadat de argon- of stikstofstroom is aangezet, wordt de reactie op reflux gebracht en blijft men roeren. Terwijl de reactie plaatsvindt, zal het water uit de reactie worden gedreven en in het dean stark apparaat terechtkomen. Dit betekent dat je het water uit de dean stark moet verwijderen terwijl het wordt gegenereerd, wacht tot er een paar ml water is gegenereerd voordat je het verwijdert, want je wilt geen tolueen meenemen. Laat deze reactie 2 uur refluxen voordat je de gasleiding verwisselt voor een stop en laat de reactie dan nog 22 uur refluxen.

2) Je weet wanneer de reactie heeft plaatsgevonden als het reactiemengsel geen water meer produceert in het dean stark apparaat en als het reactiemengsel van heel lichtgeel naar donkeroranje is gegaan. Zet na 24 uur de verwarming uit en laat afkoelen tot kamertemperatuur. Probeer het contact van het reactiemengsel met de lucht te beperken, omdat de eneamine gemakkelijk zal oxideren door atmosferische omstandigheden, dit is waarom het rubberen tussenschot wordt gebruikt, dus neem je spuit en zuig al het reactiemengsel op en breng het over in een vacuümdestillatieopstelling. De eerste fractie die overkookt zal een mengsel zijn van tolueen en pyyrolodine, maar nadat dit is afgekookt zal je 1-pyrrolidino-1-cyclohexeen beginnen over te komen met een deel van het cyclohexaan. Dit cyclohexaan zal met geen enkele chemische stof reageren in de volgende stap, dus voorlopig is het scheiden van de 2 verbindingen niet nodig. Hoewel het lastig is, raad ik je aan om te destilleren tot er geen vloeistof meer over is in je eerste destillatiekolf, omdat dit de hoogste rendementen oplevert, bijna kwantitatief als al het water is verwijderd. Zodra de pyrrolindo is geïsoleerd en in een luchtdichte kolf is gedaan, kunnen we verder met de volgende stap.

3) Door de vorming van enamine met cyclohexaan zal de molecule een enamine-imine tautomerisme ondergaan, vergelijkbaar met een keto enol tautomerisme, waardoor de koolstof links of rechts van de carbonyl zeer nucleofiel wordt en er een elektrofiele aanval kan plaatsvinden met een molecule als jodobenzeen met jodium als het elektrofiel. Voeg nu al je vers gebrouwen 1-pyrrolidino-1-cyclohexeen toe aan een 1-l halskolf met 250 ml cyclohexaan en 204 gram joodbenzeen. Plaats de 1L rbf op een verwarmingsmantel en voeg een refluxcondensor toe met water dat erdoorheen pompt, breng deze reactie aan de kook en laat het nog 24 uur reageren.

4) Uiteindelijk zul je een wit poeder overhouden, als het poeder is ontstaan voordat de volle 24 uur voorbij zijn, zet dan gewoon de verwarming uit en begin opnieuw. Stop de verwarming en haal de refux condensor van de rbf, dus vervang hem door een stop. Zodra de erlenmeyer is afgekoeld, haal je de stop eraf en voeg je ongeveer 300 ml gedestilleerd water toe om eventueel achtergebleven enamine te vernietigen, zodat het weer wordt omgezet in cyclohexanon en pyyrolidine. Sluit de erlenmeyer weer en schud krachtig, je wilt dat al het poeder verdwenen is. Voeg een oplossing van 10% zwavelzuur toe om eventueel achtergebleven pyyrolidine te vernietigen. Giet het reactiemengsel in een scheitrechter van 1 liter en wacht tot beide lagen gescheiden zijn. Giet zowel de onderste waterige laag als de bovenste organische laag in verschillende bekers en bewaar deze terwijl je het waterige mengsel opnieuw overgiet in de trechter met 250 ml DCM. Ook dit mengsel moet weer goed worden geschud om eventueel laatste 2-fenylcyclohexanon naar de DCM-laag te extraheren. De waterige laag wordt weggegooid, terwijl beide organische lagen worden gecombineerd en gewassen met natriumthiosulfaat en gedroogd boven magnesiumsulfaat. Damp ten slotte al het organische oplosmiddel in zodat je ongeveer 140 gram ruw product overhoudt. Voer een recystalisatie uit met IPA om een wit poeder te krijgen met een ruwe opbrengst van 60-70%.

Ik zal een experimentele gids schrijven voor alkylering met trifenylaluminium, maar ik voer de reactie liever uit voordat ik een repliceerbaar artikel maak. Als iemand vragen heeft, wil ik graag helpen.
 

The Alchemist

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 7, 2023
Messages
45
Reaction score
25
Points
8
Dit is een heel interessant onderwerp. Ik ben vooral geïnteresseerd in je opmerking elders over de volgende stappen. Ik weet niet zeker hoe ik moet citeren, dus ik heb uw eigen link gekopieerd:
http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhni37ybtt7mkbjyxn2pgllzxf2qgyd.onion/threads/2-oxo-pce-anyone-have-information-on-its-synth.7559/post-34970

Ik vroeg me af of u iets meer zou kunnen zeggen over het maken van verschillende analogen. Voor mij klinken de stappen die je hebt genoemd vanaf de precursor net zo eenvoudig als aminatie van het broomketon voor iets als 4-mmc of a-pvp. Is dit dezelfde procedure?

Welke precursor moet worden vervangen om zoiets als MXE te maken of is het een extra substitutie? Zou ik met dit proces 3-MeO-PCE kunnen maken na een extra stap?
 

LazZzZz

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 24, 2022
Messages
26
Reaction score
14
Points
3
Ik heb niet gekeken naar MXE, maar in plaats van iodobenzeen te gebruiken, kan methoxyjodobenzeen worden gebruikt als vervanging voor het gewenste product, maar ik denk niet dat 3-meo-pcp gemakkelijk te verkrijgen is via deze methode. Als dit product eenmaal is gesynthetiseerd, vereist de laatste stap om het van fenylcyclohexanon te veranderen in 2-oxo-pce een brominering op de alfa positie, dit is haalbaar vanwege het keton dat aanwezig is op de cyclohexanon ring. Brominatie van methoxyfenylcyclohexaan zou niet werken. Zoals eerder vermeld, zou Mxe wel werken, dus ik wil je vragen om te proberen me terug te reageren. Een ander probleem bij het maken van het 3-meo-pce zou de initiële vorming van het methoxyfenylhexaan zijn, aangezien het keton op het cyclohexanon nodig is voor het maken van de tautomerisatie van de eneamine-imine.

Neem gerust contact met me op als je nog meer vragen hebt.

- Kanttekening De reden waarom de aminering van het broomketon voor 4-mmc en a-pvp of welk synthetisch cathinon dan ook nodig is, is dat elke precursor die wordt gebruikt een keton in de bètapositie bevat waardoor de alfabrominering mogelijk is. Ik hoop dat ik geholpen heb :)
 

LazZzZz

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 24, 2022
Messages
26
Reaction score
14
Points
3
Helaas is 3-MeO-PCE niet synthetiseerbaar via deze methode en ik zal proberen uit te leggen waarom. Je hebt gelijk dat de oorspronkelijke methode waarover ik postte in feite een eenvoudige aminering van het bromoketon was, maar met een molecuul als 3-meo-pce waar geen carbonyl bestaat, wordt deze reactie onuitvoerbaar. 4-MMC en A-PVP zijn beide synthetische cathinonen waarbij beide uitgangsprecursoren (methylpropiofenon en valerfenon) een keton bevatten op hun bètapositie. Dit betekent dat het alfahydrogeen dat zich naast de koolstofketen bevindt licht zuur wordt, waardoor een brominering met Br2/NBS/CuBr2 mogelijk wordt en je een gebromineerd product krijgt en dit is hetzelfde voor elke ketalogische precursor, d.w.z. chloorfenylcyclohexanon, methoxyfenylcyclohexanon en fenylcyclohexanon. Omdat 3-methoxy-cyclohexaan geen carbonyl bevat, wordt geen brominatie in het juiste gebied toegekend. Een ander probleem komt voort uit de synthese van het 3-methoxy-cyclohexaan zelf en wederom is dit te wijten aan het feit dat het cyclohexaan geen carbonyl bevat. De eerste stap van de 2-oxo-pce-precursorsynthese is het creëren van de imine op het cyclohexanon, waardoor het iodobenzeen selectief kan aanvallen op een bepaalde positie op de ring en het gewenste molecuul kan creëren, maar de 3-meo-pce-precursorsynthese (3-methoxyfenylcyclohexaan) zou deze resonantie niet kunnen creëren.

MXE zou haalbaar zijn omdat je nog steeds cyclohexanon gebruikt en in plaats daarvan iodobenzeen vervangt door iodoanisool en methylamine door ethylamine, maar ik moet dit nog proberen en weet niet zeker hoe effectief deze reactie zou zijn, als je de kans krijgt, vertel me dan je resultaten, want ik ben zelf ook geïnteresseerd.


Afhankelijk van je vaardigheidsniveau kan ik altijd een wolfskishner-reductie van MXE tot het gewenste 3-meo-pce aanbevelen, maar dit gaat gepaard met HEEL GIFTIG hydrazine en hitte, dus als je een beginnend chemicus bent zou ik je echt aanraden dit te gebruiken, omdat persoonlijke veiligheid een topprioriteit zou moeten zijn.

Als je nog meer vragen hebt, stel ze dan gerust en ik probeer je zoveel mogelijk te helpen.

ook excuses voor 2 berichten, buggy wifi inni
 

The Alchemist

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 7, 2023
Messages
45
Reaction score
25
Points
8
Ik waardeer elk van deze berichten, ze waren allebei erg informatief en makkelijk te begrijpen. Hoewel ik enige ervaring heb opgedaan aan de universiteit en sindsdien onvermoeibaar heb gestudeerd, ben ik nog steeds een beginner in deze wereld. Ik heb vooral gewerkt met metalen en zuren en met extracties met oplosmiddelen en destillatie. Meer basale dingen.

Mezelf vertrouwd maken met de reacties in verschillende arylcyclohexamines is een van mijn topprioriteiten na cathinonen, dus ik ben enthousiast om te zien dat sommigen misschien vergelijkbare reacties gebruiken. En dat er hier mensen zijn die laten zien hoe het moet.

Op een dag, als ik meer vertrouwd ben met de kennis, zal ik iets beters te bieden hebben als antwoord! Uiteindelijk zal ik proberen deze MXE-route aan te pakken. Het lijkt me erg interessant.
 
Top