Hallo, ik hoop dat dit goed voor je is, ik raad je aan om in plaats van helemaal bij het begin te beginnen, de helft van de stappen naar China uit te besteden!!. Ik zou zeggen zoek naar een chemische stof genaamd 2-fenylcyclohexanon, als je dat kunt kopen, want dan ben je 2 stappen verwijderd van nedck. Je kunt dit ook via grignards maken, maar nogmaals, koop het alsjeblieft gewoon. Eerst moet je het 2-fenylcyclohexanon oplossen in een 50/50 mengsel van ethylacetaat en dcm en dit gaan verwarmen. Giet er vervolgens een slurry van 2 mol CuBr2 bij en reflux een paar uur. Verwijder nu het oplosmiddel met een rotovap of laat het even naast een ventilator staan en reduceer het tot een droog poeder, voer een eenvoudige recrys uit voor het broomketon, maar pas op. DIT IS EEN LACHRAMATOR! Nadat je nieuwe kristallen zijn gegroeid, is het tijd voor het leuke gedeelte. Los 100 gram (0,348 mol) Broomketon op in 300 cc N-methylpyriodine als oplosmiddel. Voeg 132 ml (1,74 mol) 40% waterige methylamine toe en laat 24 uur stoken. Giet ten slotte talloze porties tolueen in het reactiemengsel en roer. Verzamel de organische fasen en zout je eindproduct uit. Het mooiste is dat je op deze manier zoveel verschillende ketalogues kunt maken als je wilt, maar blijf veilig en doe dit alleen als je weet wat je doet. NMP is erg giftig, het alfa-Broomketon zorgt ervoor dat je gaat huilen als je minder dan een miligram op je handen krijgt en je gezicht poetst, geloof me uit ervaring als ik zeg dat het pijn doet.