- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 35
Seurasin videota ja luin läpi koko ohjeen, kun pääsen kohtaan, jossa asetan elohopeanitraattiliuoksen, 5ml (2g Hg + 15ml typpihappo 68%), sitten 1 litra kylmää vettä, sain sitten tuloksen, kuten video, samea harmaa vesi ja jotkut alumiinifolio huuhtoutui ylös, kuten videossa ja ohjeessa mainittiin, kehotetaan lisäämään lisää vettä ensimmäisen tyhjennyksen jälkeen ja toistamaan tyhjennysprosessi, joten lisään toisen 1 litran kylmää vettä
Odottamaton ongelma:
1. se muuttuu jälleen samean harmaaksi ja näyttää paksummalta seokselta kuin alussa.
2. sitten se alkoi muodostaa suurempia kuplia
3. siinä on enemmän lämpöä nyt kun yritin koskea siihen, joten kaadan sen uudelleen pois ja lisään kolmannen 1 litran kylmää vettä
4. 3 minuuttia sen jälkeen, kun olen kaatanut kaiken samean harmaan veden ulos, alumiinifolio reagoi itse ja tuottaa savua, joka peittää koko laboratorion, pullo on niin kylmä ja pullon pinnalla on vesipisaroita.
Pitäisikö minun kaataa P2NP-liuosta suoraan ensimmäisen samean harmaan veden valumisen jälkeen? koska myöhempi reaktio näyttää samalta kuin P2NP:n lisäämisen reaktiot videolla.
Odottamaton ongelma:
1. se muuttuu jälleen samean harmaaksi ja näyttää paksummalta seokselta kuin alussa.
2. sitten se alkoi muodostaa suurempia kuplia
3. siinä on enemmän lämpöä nyt kun yritin koskea siihen, joten kaadan sen uudelleen pois ja lisään kolmannen 1 litran kylmää vettä
4. 3 minuuttia sen jälkeen, kun olen kaatanut kaiken samean harmaan veden ulos, alumiinifolio reagoi itse ja tuottaa savua, joka peittää koko laboratorion, pullo on niin kylmä ja pullon pinnalla on vesipisaroita.
Pitäisikö minun kaataa P2NP-liuosta suoraan ensimmäisen samean harmaan veden valumisen jälkeen? koska myöhempi reaktio näyttää samalta kuin P2NP:n lisäämisen reaktiot videolla.