Hei toverit,
Tarvitsen apuanne
Tällä hetkellä olen tekemisissä vakavan natriumgammahydroksibutyraatin (Na-GHB) ylösnosto-ongelman kanssa.
Luulin olevani todellinen kokki, mutta nyt olen törmännyt siihen tosiasiaan, etten tiedä paskaakaan.
Minulla on menetelmä, joka toimii todella hyvin pienemmissä erissä. Mutta nyt käytän suurempaa määrää KAIKKI minun ghb muuttuu keltaiseksi tai jopa tumman keltaiseksi tai jopa oranssiksi.
Kun teen 20L 1 erässä kaikki menee hyvin. Mutta kun menen 50L tai 70L asiat alkavat kääntyä huonompaan suuntaan.
Käytetyt materiaalit
Ruostumattomasta teräksestä valmistettu keittoastia 100L
Ruostumattomasta teräksestä valmistettu tarjoilulusikka
30L tislattua vettä
13,50kg Natriumhydroksidi
30L GBL (gammabutyrolaktoni)
Prosessini
Laitan kattilaan 25L tislattua vettä.
Lisään 11,25 kg natriumhydroksidia.
Sekoitan lusikalla, annan reaktion tapahtua ja laitan kannen kattilan päälle.
Seuraavana päivänä palaan takaisin. Tarkistan lämpötilan, ja se on kylmä, joten valmistan sen erillisessä kattilassa:
5 litraa tislattua vettä.
2250 grammaa natriumhydroksidia -
Annan reaktion tapahtua. Mutta nyt en anna sen jäähtyä (liian paljon). Nyt alan lisätä GBL:ää (gammabutyrolaktonia). Teen näin, kunnes se lämpenee yli 80 asteeseen. Sitten lisään tämän pannun isoon pannuun (jotta lämpöä saadaan aikaan). Pannu on nyt 50 celsiusastetta. Nyt lisään koko GBL:n annoksittain ja sekoitan välillä lusikalla. Samalla lämpötila pysyy alle 100 asteen. Kun se kuumenee, odotan hetken, ja kun lämpötila on 60 tai 70 astetta, lisään lisää. Mutta kun olen 70-80 % GBL:n lisäyksestä, erä muuttuu hieman keltaiseksi. Tämä saostuu. Kun olen valmis, pannu näyttää tummankeltaiselta, lähes oranssilta.
Minulla on kysyttävää
Mitä tapahtuu?
Miten voin estää tämän tapahtumisen?
Voinko korjata nämä rikkinäiset erät?
Kiitos lukemisesta, odotan innolla näkemyksiänne.
Tarvitsen apuanne
Tällä hetkellä olen tekemisissä vakavan natriumgammahydroksibutyraatin (Na-GHB) ylösnosto-ongelman kanssa.
Luulin olevani todellinen kokki, mutta nyt olen törmännyt siihen tosiasiaan, etten tiedä paskaakaan.
Minulla on menetelmä, joka toimii todella hyvin pienemmissä erissä. Mutta nyt käytän suurempaa määrää KAIKKI minun ghb muuttuu keltaiseksi tai jopa tumman keltaiseksi tai jopa oranssiksi.
Kun teen 20L 1 erässä kaikki menee hyvin. Mutta kun menen 50L tai 70L asiat alkavat kääntyä huonompaan suuntaan.
Käytetyt materiaalit
Ruostumattomasta teräksestä valmistettu keittoastia 100L
Ruostumattomasta teräksestä valmistettu tarjoilulusikka
30L tislattua vettä
13,50kg Natriumhydroksidi
30L GBL (gammabutyrolaktoni)
Prosessini
Laitan kattilaan 25L tislattua vettä.
Lisään 11,25 kg natriumhydroksidia.
Sekoitan lusikalla, annan reaktion tapahtua ja laitan kannen kattilan päälle.
Seuraavana päivänä palaan takaisin. Tarkistan lämpötilan, ja se on kylmä, joten valmistan sen erillisessä kattilassa:
5 litraa tislattua vettä.
2250 grammaa natriumhydroksidia -
Annan reaktion tapahtua. Mutta nyt en anna sen jäähtyä (liian paljon). Nyt alan lisätä GBL:ää (gammabutyrolaktonia). Teen näin, kunnes se lämpenee yli 80 asteeseen. Sitten lisään tämän pannun isoon pannuun (jotta lämpöä saadaan aikaan). Pannu on nyt 50 celsiusastetta. Nyt lisään koko GBL:n annoksittain ja sekoitan välillä lusikalla. Samalla lämpötila pysyy alle 100 asteen. Kun se kuumenee, odotan hetken, ja kun lämpötila on 60 tai 70 astetta, lisään lisää. Mutta kun olen 70-80 % GBL:n lisäyksestä, erä muuttuu hieman keltaiseksi. Tämä saostuu. Kun olen valmis, pannu näyttää tummankeltaiselta, lähes oranssilta.
Minulla on kysyttävää
Mitä tapahtuu?
Miten voin estää tämän tapahtumisen?
Voinko korjata nämä rikkinäiset erät?
Kiitos lukemisesta, odotan innolla näkemyksiänne.