Question Minun versioni siitä, miten EI pidä kokata

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
165
Olen opiskellut hieman orgaanista kemiaa omalla ajallani aiemmin, ainakin 10 vuotta sitten. Olen ollut tällä foorumilla noin kuukauden ajan, ja olen siis pyrkinyt määränpäähän siitä lähtien. Joten ystävät, tässä ovat tähänastiset havaintoni.
Kaksi viikkoa sitten tehtiin SNB-kokeilu, joka tuotti noin puolitoista grammaa jonkinlaista vahamaista, lievästi psykoaktiivista jäämää, joka oli vesiliukoinen vesititrauksen avulla. Ensimmäiseksi yritykseksi kutsun sitä ponnistukseksi. En ole varma, oliko se ali- vai ylireagoitu. Voin antaa yksityiskohtia, jos joku haluaa tietää tästä lisää. Haluaisin tietää enemmän, mutta tämä ei ole keino, jolla haluan päästä määränpäähäni tulevaisuudessa.
Aivan hiljattain tehtiin rp/i-kokeilu. Huomautus: Reseptiin tai ohjeistukseen ei kompastuta ja sitä ei suoriteta sokeasti ilman suurempaa harkintaa. Jos kokeiluun ryhdytään, sitä tarkastellaan laajasti. Kun on kuullut tarpeeksi tarinoita ihmisistä, jotka hautaavat ammeensa täyteen puuhiiltä ja aseiden sinistäjää ja saavat kilo kilolta, on tärkeää ymmärtää mekanismeja, joilla päästään haluttuun päämäärään.
Yhteenvetona, joku täällä taisi sanoa sen hyvin, hyvin hyvin hyvin, jotakuinkin - "älä vain lue tek ja yritä toteuttaa sitä. Tutki menetelmää tai "reittiä", tutki tarpeeksi erilaisia variaatioita tästä reitistä ymmärtämään, mikä on tärkeää ja tarpeellista ja miksi, ja mikä on variaatio, ja sitten voit alkaa ymmärtää ja innovoida siitä." Sanottuani tämän, yritykseni kyseisestä menetelmästä ovat yleensä yhdistelmä yleisen menettelyn eri teksistä, yhteisistä teemoista, jotka näyttävät toimivan tai olevan järkeviä. En ole varma, onko tämä paras lähestymistapa noobie yksinään, koska se jättää laajan ikkunan muuttujille toisin kuin seurata tek ti ja päättää yay tai nay.

Esimerkiksi rp/i-reitti sisältää teksit, joissa käytetään yhdistettyjen astioiden "push/pull"-järjestelmää (arvelen, että reaktion paineistaminen tai puhtaus nopeuttaa prosessia huomattavasti). Toinen versio on red-p cook 101 -video, jossa herra lisää veden, rp:n ja i:n ja odottaa sitten hieman ennen PSE:n lisäämistä ja jatkaa keittämistä noin 90 minuuttia ennen jatkamista. Toisessa versiossa väitetään, että kaikki on lisättävä RV:hen ja refluksattava 24 tuntia. 12 tuntia muunnetaan %50, 18 tuntia muunnetaan %75 jne. Koko 24 tunnin refluksin aikana saavutetaan kokonaiskonversio. Kokemattoman on siis hieman vaikea erottaa tosiseikkoja ja fiktiota toisistaan, kun tavoitteena on näin laaja ikkuna.

Haluan olla vähemmän aikaa kentällä housut kintuissa, joten valitsin push pull -menetelmän, koska sen piti olla nopein muunnos tällä reitillä. Tällä hetkellä yritän pärjätä sillä, mitä minulla on käytettävissäni. Ratkaisuni tekniikan, varusteiden, rahan jne. puutteeseen ovat jokseenkin alkeellisia, gettoja jne. Vaikka ne saattavat toimia tai olla tehokkaita, tähän ei pidä suhtautua kevyesti. Teette tämän omalla turvallisuuteen ja vapauteen kohdistuvalla riskillä ja omalla kustannuksellanne, samoin kuin muiden, vakavasti! Käyttäkää oikeaa paskaa!

Ja niin, tutkittuaan erilaisia menetelmiä rp/i-kokeiluihin, Festers SOMM 8. painoksesta otettu "Ready Eddies recipie for push/pull rp/i" päätettiin ja toteutettiin. Ainesosat ovat: 2 grammaa puhdistettua PSE:tä SU-24:stä (9*240mg), 1,2 RP:tä noin 100:sta iskijästä ja noin 3 grammaa I-kiteitä, jotka on hankittu %2 joditinktuurasta. Muutama tippa vettä lisättiin reaktion käynnistämisen helpottamiseksi. Noin 30 minuutin kuluttua reaktion aloittamisesta kaikki sujui suunnitelmien mukaan, kunnes RV:n katastrofaalinen epäonnistuminen tapahtui, tämä on täysin minun syytäni, koska minulla oli kiire ja kiire, enkä ajatellut, että pallomuuripurkki saattaisi epäonnistua minulle tarpeeksi sovelletulla lämmöllä. Niinpä RV:n pohja putosi ulos, ja menetin ehkä neljäsosan tai puolet reaktion sisällöstä lattialle. Pystyin käyttämään noin 40 ml vettä pelastaakseni ja yhdistääkseni sen, mitä pystyin pyrex-kuppiin. Menetelmässä sanotaan, että jos reaktio ei suju toivotulla tavalla, reaktio voidaan lopettaa keittämällä 200 F:n lämpötilassa, ja näin tehtiin. Kypsennyksen jälkeen kaikki löystyi, tumma väri väistyi vaaleamman oranssin väriseksi, ja rp oli varsin näkyvää ja kaikki oli reagoimatonta käytetyn lämmön kanssa - tämä oli merkki, jota etsin. Tästä jäähdytimme ja suodatimme rp:n pois ja lisäsimme vielä noin 30 ml vettä. Oranssi väri väistyi kultaisemmaksi. Reaktioseokseen lisättiin hitaasti noin 20-prosenttista NaOH-liuosta seuraavien 20 minuutin aikana. Saavutettiin vaaleankeltainen väri ja päälle tuli pieniä öljypilkkuja. Varmuuden vuoksi lisättiin vielä hieman NaOH-liuosta, ja reaktioseoksen päällä havaittiin pieni kalvo. Emäs kerättiin talteen 3*20 ml:lla tolueenia. Näin saatua noin 70 ml liuotinta kaasutettiin hetken aikaa, kunnes seos muuttui hyvin sameaksi. Havaittiin jonkin verran sakkaa. Vielä hetki tai kaksi kaasutusta "varmuuden vuoksi" johti siihen, että liuotin muuttui kaksifaasiseksi. Viimeisen pienen HCl-kaasun vaikutuksen jälkeen liuottimen pohjalle työntyi ruskeaa hieman punertavaa öljyä. Tämä ei ollut odotettavissa. Käytettiin painovoimasuodatinta, josta käännyttiin pois vain hetkeksi, kunnes huomattiin, että kaikki oli taas liuoksessa ja suodatinpaperissani oli reikä, joka oli syöty läpi, ja mustaa jäämää kaikkialla ympärillä kuin palanut. Suodatusta yritettiin uudelleen ja katsottiin. Liuotin kulkee läpi ongelmitta, kun ruskea/punainen osa (joka haisee hieman kalalta) kulkee viimeisenä, se alkaa syödä suodatinpaperia, muuttaa sen mustaksi ja pilaa yrityksen. Se, mitä liuoksesta jäi jäljelle suodatusyrityksen jälkeen, asetettiin sivuun ja yhdistettiin vahingossa jäljellä olevaan 20-prosenttiseen NaOH-liuokseen H2O:ssa, jolloin se menetti värinsä ja muuttui jälleen hyvin vaaleankeltaiseksi, kuten se oli pohjustuksen aikana.

Tämä tieto pitäisi ottaa vastaan oppimiskokemuksena joistakin asioista, joita pitäisi yleensä välttää. Yksi tärkeimmistä on, älä käytä RV:tä, joka ei kestä kuumuutta! Riippumatta siitä, mitä reseptissä sanotaan. Olkaa turvallisia, varovaisia, valmistautukaa, pysykää rauhallisina ja ottakaa aikaa, ennakoikaa, että asiat menevät pieleen, ja odottakaa, että ne menevät pieleen, koska ne menevät pieleen, joten olkaa valmiina!

Tämän sanottuani, voiko kukaan kertoa minulle mitään siitä, mitä helvettiä tapahtui, ja voinko tehdä mitään pelastaakseni sen, mitä tuotteestani on jäljellä. Voin kertoa tarkempia yksityiskohtia kaikesta, ja minulla on tarvittaessa kuvia. Myös jos voitte auttaa minua ymmärtämään rp/i push pull -reaktion hienouksia verrattuna 24 tunnin refluksointiin tai vain keittämiseen liedellä 2 tuntia ja sitten suodattamiseen/emäksyttämiseen/kaasuttamiseen. Kiitos herrat etukäteen. Pysykää turvassa. o7

Last edited:

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
165
Tässä muutamia ajatuksia ja huomioita jälkikäteen: Push pull -menetelmällä on totta, että tasattu paine lyhentää huomattavasti muuntamiseen eli "kypsennykseen" tarvittavaa aikaa. Refluksointi 24 tunnin ajan on enimmäisaika, jotta voidaan varmistaa, että kaikki on muunnettu ja että tuotetta ei häviä haihtumiseen. Red-P:n kokki 101 -demossa sanotaan noin 90min liedellä PSE:n lisäämisen jälkeen, refluksia ei mainita. Fester sanoo noin 12 tuntia kevyttä kiehumista sen jälkeen, kun PSE on lisätty vesihappoon, ja suosittelee refluksointia tai ainakin lauhduttimen rakentamista kupariputkella pitkäkaulaisen pullon ympärille ja kylmän veden kierrättämistä. Toinen lähde suosittelee 24 tunnin refluksointia, jotta se kiehuisi täysin. 18 tuntia = 75 %, 12 tuntia = 50 % jne.

On luultavasti hyvä idea reagoida ensin RP ja jodi ilman E/PSE:tä ja suodattaa sitten RP pois, jotta saadaan paljon puhtaampi reaktio hydraattihapon ja PSE:n välille.
Natriumtiosulfaattia käytetään "vikasietojärjestelmänä", joka auttaa suojautumaan huonolta työltä, ts. ylimääräiseltä jodilta ja atsiridiiniltä. Se ei ole välttämätöntä, mutta auttaa lopputuotetta.
Viimeisessä vaiheessa, kun käytetään HCl-kaasua saostamiseen, on luultavasti hyvä ajatus suodattaa kuivausaineen, kuten Mg2SO4:n, läpi, jotta tuotteeseen ei pääse H2O:ta tai muuta kontaminaatiota.
Mitä pienempi erä on, sitä alttiimpi se on epäpuhtauksille, ja edellä lueteltujen "valinnaisten" vaiheiden ohittaminen tapahtuu erän kustannuksella. Olen melko varma, että edellä mainittu kokemukseni on seurausta ainakin yhdestä näistä seurauksista, ellei peräti kaikkien yhdistelmästä. Olen melko varma, että öljy, johon päädyin, oli pilalla liiallisen jodin, veden ja suuren määrän happoa vuoksi. Kuten sanoin, se ei luultavasti olisi ollut kovin huomattavaa, jos olisin valmistanut 100 grammaa, mutta vain 1 tai 2 grammaa ei jätä paljon tilaa virheille tai huolimattomuudelle.
Tulevaisuudessa käytetään paljon enemmän aikaa ja huolellisuutta, jotta voidaan varmistaa korkeampi tuotantotaso.

Pieni oivallus, jonka tein käsitellessäni astioiden kaasuttamista/paineistamista, on varmistaa, että käytän MALEa, kun menen ulos, ja FEMALEa, kun otan sisään - tarkoitan, että siinä on vain järkeä, eikö? Se ei ole aivan itsestään selvää aloittelijalle - varsinkin kun improvisoidaan tyhjästä, en ole koskaan nähnyt tätä aihetta mainittavan, kun rakennetaan kokoonpanoa, tai ehkä jätin luokan väliin, kun sitä opetettiin. Pohjimmiltaan yritän sanoa, että on parasta "mennä virran mukana" - ongelmat, kuten löysät liittimet tai tiivisteet jne., minimoidaan ja tiivisteiden puhkeamisen mahdollisuus vähenee.

Näyttää siltä, että bb-foorumin jäsenillä on eri tasoja. Ne joilla on, ne joilla ei ole ja ne joilla ei ole mitään vitun vihjeitä. Joku toinen sanoi hyvin: "Kuka tahansa idiootti voi kopioida reaktion täydellisissä olosuhteissa laboratorioympäristössä, kunhan hän on maksanut lukukausimaksunsa." Paljon siitä, mitä kaikki muut tekevät, voidaan verrata taiteeseen, kokin itsensä todistukseen, koska olosuhteet, materiaalit, ainesosat, laitteet, sijainti jne. ovat kaikki erilaisia. Jonkin asian saaminen toimimaan toisen ohjeilla on todella itsestäänselvyys ihmeenä. Etenkin kun se on pitänyt keksiä itse, kokeilemalla ja erehtymällä, kun suurin osa maailmasta nojaa sinuun ja resurssit ovat rajalliset. Tietty määrä tuuria on tietysti tarpeen, mutta olisi syytä osoittaa uutta kunnioitusta lukion keskeyttäneille, jotka pystyvät tuottamaan erittäin korkealaatuisen tuotteen optimaalisella tuotolla ja tehokkuudella sekä minimaalisella jätemäärällä äärimmäisissä olosuhteissa ja riskillä. Se, että pystyy tekemään tämän kaikella, mitä vaikkapa Walmartista tulee, harkintansa mukaan, on mielestäni yliluonnollinen ominaisuus.