Question Onko turvallista antaa osoite ammattimaiselle myyjälle?

Cranston

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 20, 2023
Messages
76
Reaction score
44
Points
18
Oletetaan, että ostat muutaman gramman kemikaalia hyvin luokitellulta ammattimaiselta myyjältä kotimaassasi, jossa ei ole mahdollista tehdä tyhjästä pudotusta.
Jätetään huomiotta riski, että pieni, salakavalasti lähetetty kirje voidaan takavarikoida, jos tullia ei ole.

Silti on yksi ongelma, tämä koskee vain ostajaa (myyjä on ilman mitään riskiä kryptomaksun vuoksi):

Ostajan on annettava myyjälle osoite, jotta hän voi vastaanottaa kemikaalin.
Luulen, että se on riski, joka riippuu vain siitä, miten myyjä käsittelee tietoja.

Parasta olisi, että osoitteen saamisen jälkeen prosessi on nopea ja kaikki osoite/nimitiedot poistetaan heti lähettämisen jälkeen.
Tietääkö joku miten tämä on hoidettu? Voiko ammattimaisiin myyjiin luottaa? Onko tapauksia, joissa osoitteet/nimet ovat vuotaneet myyjiltä?

Kiitos paljon mielipiteistä ja kokemuksista.
 

Gordon Ramsay

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 2, 2023
Messages
364
Reaction score
680
Points
93
Deals
65
Useimmista kohtauksista kertova oletus, että myyjät poistavat osoitteet, on hopium. Myyn itse, mutta rehellisesti sanottuna on alwys adressit, jotka pidetään pidempään kuin haluaisin. Tilausten viivästyminen, pakettien katoaminen tai paketin juuttuminen tulliin voivat olla tekijöitä, joiden vuoksi osoitteesi on jonkun tietokoneella jopa yli kuukauden. Kuvittele nyt, kuinka todennäköistä on, että myyjä säilyttää näitä tietoja salatussa muodossa? Shiny Flakesin tiedot oli salattu, mutta salasana oli kirjoitettu paperille hänen makuuhuoneessaan, aivan kuten esimerkissä.

Yleisesti ottaen osoitteen luovuttaminen on aina vuoto, riippumatta siitä, miten sitä käsitellään.
Jos olet käymässä läpi menettelyn, jossa vapaaehtoisesti vuodatat tietoja itsestäsi, vaikka kyse olisi vain kotimaastasi, varmista, että se ei ole suora yhteys sinuun.

Käytä postilokeroita, väärennettyjä nimiä, väärennettyjä osoitteita tai kuolleita postilaatikoita, jos mahdollista. Jos joudut käyttämään kotiosoitettasi ja omaa nimeäsi, älä tee ostoa.
 

Cranston

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 20, 2023
Messages
76
Reaction score
44
Points
18
Kiitos paljon tarkennuksesta, Gordon Ramsay,

Itse asiassa myyjä voisi minimoida riskin järkevillä toimilla, kuten salaamalla tai säilyttämällä tietoja vain vähimmäisaikaa (ne voitaisiin toimittaa uudelleen vain tarvittaessa).
Mitä luulet, kuinka monta prosenttia ostajista käyttää osoitetta, joka voidaan jäljittää heille? Jopa käyttämällä oikeaa nimeä ja osoitetta?

Ei ole kovin helppoa löytää kuollutta postilaatikkoa jne....
Väärennetyn henkilöllisyystodistuksen hankkiminen? Oikeasti, 20 dollarin ostoksesta? Väärennetty henkilöllisyystodistus itsessään on suuri riski.

Voisi käyttää relay-postittajaa, joka tarjoaa anonyymin osoitteen, mutta silti tämä relay-postittaja tarvitsee osoitteen, johon lähettää postin. En ole varma, lisääkö tämä jonkinlaista turvallisuutta.
 

Gordon Ramsay

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 2, 2023
Messages
364
Reaction score
680
Points
93
Deals
65
I wont antaa mitään exaxct numeroita, mutta paljon enemmän kuin luulet käyttää heidän todellinen osoite, mahdollisesti myös nimi :D
Minulla on ollut ihmisiä, joissa olin lähes 100% varma, että he jopa olivat itse, heidän ruumiinosiaan tai eläimiä heidän darknet profiilikuvissaan.

Voit vain rakentaa kuolleen postilaatikon, jotta sinun ei tarvitse löytää sitä. Etsi vain hylätty osoite ja rakenna sinne postilaatikko.
 

Cranston

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 20, 2023
Messages
76
Reaction score
44
Points
18
Niiden ruumiinosat... lol, en halua nähdä sitä.

Se voisi olla hyvä idea hylätyn osoitteen kanssa, mutta monissa kaupungeissa/maissa ei löydy hylättyjä paikkoja 200 mailin säteellä.
Minulla oli aiemmin ajatus postilaatikon asentamisesta tai "väärinkäytöstä" talossa, jossa on paljon asuntoja. Mutta niissä kaikissa on vahtimestari, joka poistaa kaikki roistopostilaatikot muutamassa minuutissa.
 

Gordon Ramsay

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 2, 2023
Messages
364
Reaction score
680
Points
93
Deals
65
Hands se on mitä tarkoitan :D
Mutta olen nähnyt äskettäin viestiketjun, jossa kaveri, jolla on tyttöystävä, jolla on rumin perse, saisi 500EUR..et uskoisi, kuinka moni postasi tyttöystävänsä, jonka perseeseen oli kirjoitettu todistusmerkki :D :D

Katso mitä Frit Buchner juuri kirjoitti. :)
 

Cranston

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 20, 2023
Messages
76
Reaction score
44
Points
18
Kai on olemassa joitakin myyjiä, joihin voi luottaa, että he ainakin salaavat tiedot turvallisesti, eikö niin?
 

Gordon Ramsay

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 2, 2023
Messages
364
Reaction score
680
Points
93
Deals
65
Toki, mutta en silti vain käyttäisi kaikkia todellisia yksityiskohtia.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,308
Solutions
4
Reaction score
883
Points
113
Lähetä se osoitteesi viimeisen asukkaan nimi? Ainakin se antaisi sinulle yhden tason kiistettävyyttä. Saan postia viideltä viimeiseltä asukkaalta. Viranomaisen kanta on, että minun on kirjoitettava siihen palautus lähettäjälle, jos haluan, että he ottavat sen takaisin, ja jos henkilö ei ole jättänyt lähetysosoitetta, heidän on toimitettava se, vaikka he tietävät, ettei henkilö ole enää täällä.
 
  • Like
Reactions: vis
Top