Hei,
Toivottavasti luet tätä kotona etkä täpötäydessä, höyryävässä malesialaisessa pidätyskeskuksessa.
Vitsit sikseen, en koskaan, ikinä suosittelisi kenellekään, että hän ottaisi mukaan mitään sellaista, kuten tuliaseita, räjähteitä ja laittomia huumeita. Sillä ei ole väliä, onko kyseessä pieni määrä, jonka voi piilottaa, vai suuri määrä, jonka haluaa niellä. Eniten minua huolestuttaa se, että olette valmiita ottamaan riskin, että teiltä viedään todennäköisesti vuosikymmeniä vapaudestanne pienimmänkin huumemäärän takia näissä maissa. Indonesia, Brunei, Malesia, Kiina, Vietnam, Thaimaa - ja lähes kaikki maat, jotka eivät kuulu Euroopan unioniin, tekevät hirvittäviä asioita elämällesi ja hyvinvoinnillesi huumesyytteiden vuoksi. Helvetti, jopa EU:ssa se päättyy huonosti, ainoa ero on se, että et saa kirjaimellisesti elinkautista tai kuolemantuomiota.
Minulla oli parikymppisenä raskas ja pitkäaikainen heroiini- ja kokaiiniriippuvuus. Minulla oli niitä rajattomasti saatavilla (melko lailla) Yhdistyneessä kuningaskunnassa. Olin matkalla takaisin kotimaahani EU:hun, ja minun piti ottaa mukaani 10 päivän tarpeet. Olin hyvin naiivi ja aivan liian itsevarma. Pakkasin 10 grammaa suurta afganistanilaista heroiinia 15-20 pieneen kiviin, jotka käärin savupapereihin ja kaksinkertaiseen kerrokseen foliota, joka lämpösuljettiin. Laitoin jokaisen kiven eri henkilökohtaisiin tavaroihin: esimerkiksi yhden yhteen sukkaan, toisen seuraavaan; kaksi tuohon pieneen farkkutaskuun; yhden boksereihin (boksereita ja sukkia otetaan monta paria 10 päiväksi); taittelin T-paitoja ja laitoin yhden kiven myös niihin. Taittelisin ja painaisin kaikki tavarat, joiden sisällä on heroiinia, todella hyvin, jopa silittäisin ne, jotta ne näyttäisivät todella presteneiltä eikä tullivirkailija haluaisi olla töykeä talonpoika ja sotkea vaatteitani lomalla. Olisin tuona päivänä selvin päin, ilman katuvaatteita, ilman outoa ''gangsterikäyttäytymistä''.
Tämä tehtiin kahdesti. Katson taaksepäin ja en tekisi tätä enää ikinä tässä iässä. Olin yksinkertaisesti onnekas. Koiria on jokaisella lentokentällä. Tiedän, että Kaakkois-Aasiassa huumeiden salakuljetus ja terrorismi ovat suuri huolenaihe, joten he panostavat erityisen paljon näiden asioiden havaitsemiseen.
Suosittelen vahvasti, ettet edes harkitse tämän tekemistä. Muistakaa, että tein näin noin 15 vuotta sitten. Lentoasemien turvamiehet pystyvät vuosi vuodelta paremmin ja paremmin pysäyttämään kielletyt esineet.
Ehdotan, että käytät DHL:ää, UPS:ää tai mitä tahansa kuriiripalvelua, joka on saatavilla alueellasi, ja käytät väärennettyjä nimiä, polttopuhelimia, kertakäyttöisiä sähköpostitilejä ja tyhjiä, turvatalotyyppisiä osoitteita.