Question Borosicilicateglas 3.3:n läpi porautuminen

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Reaction score
210
Deals
3
Hei,

Kysymykseni on siis, onko jollakulla käytännön tietoa reiän poraamisesta Borosilicateglas 3.3:een joko Tungssten Carbide- tai Diamond-poralla?

Katson mitat välillä 20 / 35mm halkaisijaltaan.

Syy tähän on se, että periaatteessa kaikki Separatory funnels 10,000 ovat loppuneet varastosta, ainoat saatavilla olevat ovat Duran jne. ja ne saavuttavat 500$ ilman toimituskuluja.

Joten ajattelin, miksi en rakentaisi sellaista itse.

10,000l pyöreäpohjainen pullon 40/45 kaula, vähentäjä 40/45 - 29/32, ja 29/32 stockcockhock, käyttää kaksisuuntaista expoxyliimaa, joka kestää asetonia ja vastaavia vahvoja lähtöaineita ja porata reikä pullon pohjaan, ET VOILA! Erotussuppilo alle 60 dollarilla.

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
Tämä on aika typerä idea, ensinnäkin mahdollisuudet siihen, että muunnettu erotussuppilo hajoaa ensimmäisellä käyttökerralla tällaisen "muunnoksen" jälkeen, ovat 100/100.
Sinun täytyy "kalibroida" lasi tällaisen modifioinnin jälkeen, sen rakenne on hajalla, jos ei, vaikka se olisi viritetty, se ei tule olemaan yhtä kova kuin se oli puhallettaessa.
Hdpe tai pp rumpu runkoon venttiilillä, miksei? Tai jos vaadit lasia niin hanki ammattitaitoinen lasinpuhaltaja asentamaan venttiili pohjaan, jos niitä on vielä osissa.

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Reaction score
210
Deals
3
Ymmärrän, mitä tarkoitat, mutta puhut "karkaistun lasin" ominaisuuksista, joista minulla on jotakin kokemusta.

Borosilikaattilasilla on erilaiset kemialliset ominaisuudet.

Olen lukenut foorumeilta muutamia ihmisiä, jotka ovat kokeilleet tätä, ja olen jopa nähnyt youtube-videoita, joissa ihmiset poraavat reikiä BSC 3.3:een.

Mutta olin enemmän utelias ihmisistä, jotka ovat tehneet sen kemiallisen reaktion näkökulmasta.

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
314
Teki lukemattomia improvisaatioita ja minun on sanottava, että vaikka kiistatta oppisopimuskoulutusta tieteellisessä lasinpuhalluksessa, kokoa, jota käsittelet, ei pidä lähestyä amatööriasetelmassa.

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,888
Deals
1
Samaa mieltä @UWe9o12jkied91d kanssa . Pullosi halkeaa pahimmalla hetkellä onnistuneen porauksen yhteydessä. Kannattaa käyttää muovista kanisteria tähän manipulointiin.

general

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
18
im lähestyy tätä ei-kemisti stand point.I on työskennellyt poraus lasi monta kertaa, mutta se ei ollut borosilicate.I ymmärtää dilemna mutta en ajattele menevän there.a volframikarbidi tavallaan päärynä tai keihään muotoinen bitti menee suoraan läpi 1/4 "lasi kuin mitään, mutta että halkaisija on ulottumattomissa ilman timantti reikäsaha. perhaps.its helppo stressi murtuma nopeasti stream ulos reikään yhdessä tai useammassa kohdassa, anteeksi en voi olla rohkaisevampi ystäväni! pieni reikä iso ehkä, suuri reikä ei missään tapauksessa.

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Reaction score
210
Deals
3
Hyvin,

Kannatti yrittää, mutta näyttää siltä, että ajatus on pöydältä, kiitos kaikesta panoksesta.