Etikkahappoanhydridi lyijyasetaatista?

Katty Korner

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 17, 2022
Messages
75
Reaction score
10
Points
8
Super peruskysymys, mutta tiedän, että voidaan käyttää lyijyasetaattia etikkahappoanhydridin sijasta fenyylietikkahapon p2p:ksi.

Olin siinä käsityksessä, että tämä johtuu siitä, että lyijyasetaatti tuottaa AA:ta kuumennettaessa?

Jos näin on, voisitko vain lämmittää ja tislata sen pois?

Huonolaatuinen viesti, tiedän, mutta minun on tiedettävä, kysyn täältä sitten kaivaa sitä itse.
 

Katty Korner

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 17, 2022
Messages
75
Reaction score
10
Points
8
Tiedän, että sitä voidaan valmistaa dissulfidikloridista tai rikkidikloridista, unohdin, mutta olen vain utelias...
 

plancklong

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jul 7, 2022
Messages
36
Reaction score
13
Points
8
Hei Katty Korner,
S2Cl2:ta tai SCl2:ta käytetään tionyylikloridin valmistukseen, luulisin.

Haluaisin löytää menetelmän etikkahappoanhydridin valmistamiseksi lyijyasetaatista. Etsin sen ja katson, josko voisin lähettää sen.
 

Katty Korner

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 17, 2022
Messages
75
Reaction score
10
Points
8
Sciebcemadness sanoo, että AA voidaan valmistaa samalla tavalla kuin käyttämällä asetyylikloridia ja natriumasetaattia, mutta voit korvata sen rikkidi/monokloridilla. Tuolla foorumilla oli ennen jonkinlainen kuvaopas, katson josko löytäisin sen.

Ihmettelen vain lyijyasetaattia, koska etikkahappo on halpaa ja helposti saatavissa, litraa on helppo saada, joten lyijyasetaatin tekeminen on myös helppoa. Sitten vain kuumennetaan, ja ehkä lyijyä voi kierrättää heittämällä lisää etikkahappoa, idk.
 
Top