On totta, että 3-mmc on paljon vähemmän haiseva kuin 4-mmc eli mefedroni. Sitä lukuun ottamatta ne tuoksuvat täysin erilaiselta:
Mitä tulee 3-mmc:hen, lähin mieleeni tuleva asia on tietynlainen lääketieteellinen laastari (saksalainen tuotenimi "Leukoplast"
).
Mitä tulee 4-mmc:n "kissanpissan" hajuun:
Olen käyttänyt mephiä vuodesta 2009 ja asunut kissojen kanssa vielä kauemmin, ja tbh minulle kissa kusi on analogia, jota en olisi koskaan keksinyt....
Aidossa, ennen kieltoa käytössä olleessa meph:ssä (kiiltävän valkoiset, sokerin kaltaiset kiteet) oli suurimmaksi osaksi se haju, joka on tietyissä junalipuissa tai pankkitiliotteissa, kun ne tulevat juuri tulostimesta (ei koti- tai toimistotulostimesta, puhutaan julkisista pankkiautomaateista/lippupäätteistä).
Sitten lisätään vielä kevyt tuulahdus klooritabletteja (uima-altaisiin), ja ollaan perillä!
...luultavasti joitain esiasteiden tai re-Xing-liuottimien jäämiä (joita en osaa eritellä), koska kunnollisen uudelleenkiteytyksen jälkeen hajua ei ole juuri lainkaan jäljellä.
Mitä tulee kaikkiin kiellon jälkeisiin mefeihin, joita olen sittemmin tullut maistelemaan, edellä kuvailemani haju on useimmiten jäänyt aggressiivisen viemärinpuhdistajan tyyppisten hajujen varjoon, plus jäämät siitä liuottimesta, jota synteettisessä oli käytetty, plus se kyynelehtivän katkera/pippurinen bromin pistos :/.