- Reaction score
- 1
Som i titlen: Jeg forsøgte at finde på en stereoselektiv syntese, men jeg sidder fast på et punkt, hvor jeg skal fjerne en carbonyl. Hvis jeg omdanner den til en alkohol, forsvinder målet om selektivitet. Uanset hvor jeg leder efter information, er der kun folk, der advarer om at foretrække en anden metode og advarer om hydrazins kræftfremkaldende egenskaber (+ at holde det ved 200+ °C, mens det er flygtigt nok selv ved stuetemperatur + kogende KOH-opløsning). At opskalere det til 100+g skala virker som noget, meget få mennesker ville gøre: Er der en måde at undgå at dø på? Jeg har heller ikke et laboratorium, så jeg kan ikke engang gøre det under en emhætte (ja, den skal stadig bygges, men af budgetmæssige årsager tilføjes en emhætte normalt kun, når du har brug for den).
Et alternativ ville være Clemmensen, men det kræver kviksølv. Helt ærligt, hvordan skulle jeg kunne fjerne den skide ilt uden at skulle skrive et testamente for en sikkerheds skyld?
Et alternativ ville være Clemmensen, men det kræver kviksølv. Helt ærligt, hvordan skulle jeg kunne fjerne den skide ilt uden at skulle skrive et testamente for en sikkerheds skyld?