Question Hvorfor producerede Li ikke bronze?

fcx13

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Jeg prøver shakenbake-metoden. I mine tidligere forsøg havde jeg ingen problemer med at producere bronze med litium, og det blev dannet på kort tid, denne gang puttede jeg bare 100 ml ether i mere end 1 time, men der blev ikke dannet bronze, hvorfor? Jeg komprimerede ikke litiummet, kan det være på grund af det?

Last edited:

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,104
Deals
1
Du skal fortælle os præcis, hvad du gjorde. Til at starte med fortyndede du det, så det sandsynligvis skal opvarmes for at sætte gang i reaktionen

googie

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
32
Beskriv venligst, hvilke skridt du har taget. Så kan vi bedre hjælpe. Litiummet ser ud til at være sort, som om det har været ude i atmosfæren for længe, før det blev brugt. Opbevarer du litiummet fra AA i et opløsningsmiddel før brug? Paraffinolie er god til dette.

Hvad mener du med at komprimere litium?

fcx13

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Jeg tilsatte 90 g ammoniumsulfat 60 g natriumhydroxid 400 ml ether til flasken, som jeg altid gør, og 400 ml ether Jeg lagde litiummet i en lufttæt beholder tværtimod.selvom jeg ikke holdt det i opløsningsmidlet, var det ikke et problem, det producerede bronze.som følge af processen er væsken, der kommer ud af flasken, normalt glat, denne gang skete det ikke.

googie

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
32
Det kan være nødvendigt at tilføre lidt varme til flasken for at starte reaktionen. Du har brug for tryk for at holde ammoniakgassen oppe. Prøv at erstatte ammoniaksulfat med nitrat. En lille hårtørrer kan gøre det. Optag en video af processen, og del den her.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,104
Deals
1
Jeg vidste ikke, at man kunne bruge sulfat i stedet for nitrat, så det slog jeg op. Det kræver mere energi at starte en sulfatreaktion.

googie

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
32
Jeg ville gå op til 180 g med sulfat. Du har ret i, at der skal mere til.

fcx13

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Jeg er bange for at bruge ammoniumnitrat på grund af risikoen for eksplosion. Ammoniak produceres med succes med ammoniumsulfat, tror jeg, efter 120 minutter brænder den gas, der kommer ud, hænder og øjne. Når bronzerne er dannet, tilføjer jeg 60 g sulfat sammen med efedrin, hvordan skal jeg filtrere det? Tak til jer