Jeg blev lidt skuffet over at se et link her fra den anden tråd om laboratorieplaceringer, som om man havde det endelige svar, men så fandt jeg dette. Du må ikke opfatte dette som et personligt angreb, men jeg håber, at min kombination af tone, sarkasme og perspektiv får min pointe frem for alle interesserede. Som svar på indlæggene: Jeg har det godt i mit soveværelse. Det gør det ikke til et ideelt sted at indrette et laboratorium. Det er sandsynligvis en dårlig idé til at begynde med at have et "narkolaboratorium" opstillet eller i drift i en udlejningsejendom, da du ikke er ejeren og ikke den eneste person med en nøgle, også i en kommerciel virksomhed? Det er vel OK ... så længe det er efter lukketid, og du er sikker på, at du har det godt. Ja, faktisk skal du have det VIRKELIG behageligt, mens du risikerer dit liv og din frihed. Tag din pyjamas på, føl dig hjemme. Jeg forstår, at du med komfortabel mener, at du dybest set bare har tillid til at operere i en hvilken som helst kapacitet, du kan retfærdiggøre som "sikker". Men jeg ville slet ikke overveje det, for det kan kun føre til selvtilfredshed.
.
Hvad siger man om selvtilfredshed? (Jeg har glemt det, men...) Du må aldrig narre dig selv til en falsk følelse af sikkerhed, men du må heller ikke blive gråhåret af at bekymre dig om det. "Jeg er ikke skæv af kokain og løber rundt i bygningen og lugter af æter med et kilo methylamin, mens jeg taler med alle dem, der alligevel ikke er der, så 'det hele er godt'.Prøv at spille rollen som den, du siger, du er, og det, du formodes at gøre, og prøv ikke at ligne en paranoid, usikker og ustabil producent af ulovlige stoffer, som på mistænkelig vis forsøger at skjule sine handlinger. Behandl enhver madlavning, som om dommeren, juryen og bødlen er på vej for at foretage et sundhedstjek af dig, så snart du får dit råprodukt ud med en militaristisk initiativrigdom. Begynd f.eks. at nedbryde og rydde op før eller under omkrystalliseringen, hvis det overhovedet er muligt.
I modsætning til hvad mange tror, er fængsler og arresthuse ikke fulde af homoseksuelle voldtægtsforbrydere eller stikkere. Der er helt sikkert mange flere, end der kan bekræftes. Jeg har haft fornøjelsen af at besøge et par af disse dejlige institutioner. Jeg ved ikke, hvor eller hvordan alle andre kan lide at afsone deres tid, hver sin smag, jeg vil hellere holdes ude af den ligning. Måske er Hollywood skyld i stereotypen. Både sodomi og kommunikation/kompromis med autoriteter, på alle niveauer, er typisk universelt og åbent undgået. Selv de "OK" fængselsvagter kan ikke lide stikkere, da vagterne også selv bliver sladret om. Jeg foretrækker selv at læse og træne, og skak er også fedt. Tab af frihed som følge af at blive taget i at gøre noget, man ikke må, er en del af hverdagen, selvom det ikke behøver at være sådan, og vi prøver som bare fanden. På et eller andet tidspunkt bør man forvente og planlægge det, selvom det kan være dyrt at undgå.
Mit råd: Spark den største fyr i røven den første dag, eller bliv nogens kælling.... øh, jeg mener... Respekter alle, men prøv ikke at få venner. Bliv ikke medlem af nogen bander. Hold dig til "dine egne". Lad være med at spille eller ryge dig skæv. Hold dine ting for dig selv. Hvis du er en solid fyr, der passer dine egne sager og ved, hvornår du skal holde kæft, bør du ikke have noget at bekymre dig om. Der er sandsynligvis ingen, der vil tvinge noget ned over hovedet på dig, hverken politi eller fupmager, hvis du ikke inviterer til det. Hvis du tror, at du vil bryde loven, og at intet nogensinde vil gå grueligt galt, så har du vrangforestillinger. Dit eget blod kan overbevises om at forråde dig "for dit eget bedste" ... "For at forhindre dig i at skade dig selv eller andre." Ja, løse læber sænker skibe.
Som de gamle sagde til mig: "Hvis du ikke kan afsone, så lad være med at begå forbrydelsen." Hvis du vil gøre en indsats, så forbered dig på konsekvenserne og på at håndtere dem, ALENE. Jeg lover dig, at folk vil lytte og sige: "Det er noget lort", men når alt kommer til alt, er der ingen, der vil skide på, hvor uheldig du var, og hvordan tingene udviklede sig. De kloge bier køber ikke spinningfælge og mærkater til deres splinternye Escalade med deres første bunke penge. De gemmer dem til en regnvejrsdag, når de har brug for en advokat og kaution, og alle overraskende nok har vendt dem ryggen. Jeg undskylder for enhver opfattet fornærmelse. Jeg mener det ikke, jeg vil bare hjælpe. Jeg beklager også den enorme afstikker til fængselsemnet, men jeg har ikke set mange råd fra nogen på dette forum med nogen reel indsigt eller erfaring om, hvad man skal gøre, når livet går i stykker. Vi kommer ikke alle til at nå målstregen i ét stykke, hvis vi overhovedet gør det. Statistisk set vil mange af os støde ind i en mur på et eller andet tidspunkt på denne vej. Jeg håber at se BB-holdet flyve over radaren. Jeg ønsker jer alle held og lykke og succes og mange frugtbare kokke! Undskyld også for denne tome af et indlæg.
---Med kærlighed og respekt. o7