Efter 25 års arbejde med opioider finder jeg, at det er forskelligt fra person til person, hvad der er passende. Nogle mennesker kan fungere og bruge dem dagligt uden negative bivirkninger (ud over mulige helbredsproblemer i sidste ende, som i mit tilfælde), mens andre kommer ud af kontrol og ender i fængsel, på gaden og på klinik hver dag eller dør. Indgrebet har helt sikkert gjort problemet med overdosis værre. Jeg kender folk, der er blevet skåret ned på eller helt har droppet smertestillende medicin efter mange års lægeordineret smertebehandling, og som har legitime smerter. De betaler nu et latterligt beløb hver måned for deres medicin og risikerer at købe en pille, der er presset. Alle situationer er forskellige. Jeg ved, at de mennesker, der kontrollerer "opioidkrisen", og de, der bestemmer, hvad der kan og ikke kan ordineres og i hvilken mængde, gør mere skade end gavn. For dem, der sælger fent eller endda ikke fent-presset medicin, hvis du vil gøre det, skal du ansætte en kemiker eller lære det selv og gøre det rigtigt. Hvis en pille er falsk, hvorfor så få den til at ligne en, der ikke er det, medmindre du har til hensigt at snyde nogen. Hvis du presser piller, så lav dit eget mærke, og hold op med at få det til at ligne en oxy 30, når det ikke er det. Det gør det svært for folk med ægte piller at sælge dem, og for købere at stole på dig, når de vil have noget ægte. Det er det, der irriterer mig mest. Hvad er pointen? Her er en oxy til dig, men det er ikke rigtig oxy... Hvorfor få det til at ligne? Hvorfor kalde det oxycodon, når det tydeligvis ikke er det?