Den korrekte måde er at aflede det med et rør og have en tilbageslagssikring i enden.
Men en slange/rør til det fri burde være tilstrækkeligt, så længe det ikke er indesluttet.
Brint er lettere end luft. Tænk på en heliumballon. Alle har sikkert oplevet at miste en heliumballon.
Tænk på 3 sekunder efter, at du har givet slip på ballonen.
Hvor er ballonen nu?
Er du i stand til at få fat i ballonen igen?
Udgør ballonen en eksplosionsfare? Hvor hurtigt forlod den din omkreds?
Dens vej til himlen skal helst være uhindret.
Lad den ikke samle sig i det rum, du arbejder i.
De fleste reaktioner er ikke beregnet til at have et lukket system for at undgå opbygning af tryk/eksplosioner.
Medmindre du laver en preassure-bombe, hvor du har preassure-kar.
Jeg ville ikke bruge en ballon ... Brug slanger eller rør... Det lille tryk, hvis det er lille, betyder, at du har brug for tykke vægge.
Men hvis dit udsugningsanlæg er stort, styrer du bare gasstrømmen.
Hvis din køkkenventilator går lige udenfor, er det også okay.
Nogle badeværelser sender kun luften op i taget, men medmindre du skal op på taget for at have en cigerrettte, burde det være fint.
Ventilatorer behøver ikke engang at være tændt. Hvis det fører udenfor... Bare kør slangen lidt op ... Eller til ydersiden, hvor den kan gå lige op ... Brint har ikke nogen lugt, tror jeg. Jeg kan tage fejl.
Hvis der produceres meget brint, kan det føre noget af det flydende opløsningsmiddel med sig. Det fordamper. Hvis det lugter, er du nødt til at foretage justeringer for at tage højde for det i stor skala.
Jeg foreslår, at du kører alt som dummy for at vide, hvad du har med at gøre.
En mindre reaktion gør problemerne mindre. Så kan du beslutte, hvad du rent faktisk har brug for.
Brint er ret sikkert udendørs, så længe der ikke er nogen antændelseskilde.
www.osha.gov
Det er gasserne, der siver ned og bliver hængende, man skal bekymre sig om, for man ved ikke engang, at de er der.
Hvis det lugter efter en lille test. Du bliver nødt til at skrubbe gassen.
Her er en video af en person, der bruger en vandaspirator til at rense gassen. Du bliver nødt til at lukke låget... Og et rør fra låget, så du stadig kan lede brinten ud.
Pas på dig selv