Question Racemisering

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Hej med dig,
Jeg faldt over en interessant artikel, hvor emnet racemisering af l-metamfetamin tilbage til det racemiske produkt nævnes. Er der nogen, der har erfaring med dette?

Attachments

• wiqLnVGtT7.png
    wiqLnVGtT7.png
    118.2 KB · Views: 387

Evilcarrot2

Don't buy from me
New Member
Reaction score
16
Jeg så også dette og vil gerne vide mere.
Så kunne al den resterende l-amph eller l-methamp regenereres til racemisk og få yderligere 25% mere d-anpth eller d-methamph med kun 1 gang recemitise.
Hvis nogen har nogen erfaring med racemitisering, ville det blive modtaget meget

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Ja, det ville være meget interessant, især for større produktmængder. Desværre har jeg ikke fundet noget mere præcist, hvilket får mig til at antage, at processen er meget kompleks eller urentabel.

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
662
Deals
8
Virker interessant, jeg prøver at gå i dybden med processen, jeg vil opdatere, hvis jeg finder den rigtige måde at gøre det på ;-)

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
662
Deals
8
Det kommer ikke til at gå hurtigt, jeg har ikke så meget tid nu, men jeg skal nok nå det, jeg er meget stædig hahahah ;-)

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Jeg er glad for, at der nu kommer gang i tingene, at de har fundet en vej så hurtigt. Jeg er meget sikker på, at vi nok skal finde en løsning. Tak til Btcboss2022 for at påtage sig dette projekt. :)

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
Hvis du lader dit produkt ligge i et opløsningsmiddel i et mørkt rum ved stuetemperatur, vil det racemisere af sig selv efter lang tid.

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Tak Hvad betyder lang tid? Jeg ville bare give det et forsøg.

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
Jeg har ikke selv gjort det, men har hørt fra en anden insektoid, som arbejdede i et laboratorium, der studerede enantiomeri, så jeg ved det ikke præcist, men måske findes der data om andre forbindelser, som du kan ekstrapolere for at få et meget groft skøn.

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Så vil jeg finde ud af mere om dette, måske finder jeg noget. Mange tak

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
Det tror jeg, det gør, jeg har siden læst om emnet, og det ser ud til, at varme og lys driver racemisering, det er et koncept, der bruges til at datere visse steder ved at studere fossiler af havdyr og lignende, princippet er at se på % af enantiomerer kan fortælle dig, hvor meget tid der er gået siden dyret døde, da du ved, at de fleste aminosyrer bruges i biologiske systemer som levorotær form, du ser derefter, hvor meget dextrorotær aminosyre der er blevet dannet, og derfra kan du estimere alderen på stedet, dette er meget groft forklaret, bare som bevis på konceptet.Så jeg tog bare fejl med den lette del :p. Her er nogle kilder, en af dem hævder, direkte citat: Ved 160 °C opnås en racemisk blanding inden for 10-20 timer, mens racemisk ligevægt i arktiske områder (-10 °C) kræver 1-2 Ma.
G.H. Miller, ... S.J. Clarke, i Encyclopedia of Quaternary Science (Second Edition), 2013
Rainer Grün, i Encyclopedia of Archaeology, 2008

Fenster

Don't buy from me
New Member
Reaction score
32
Skal noget af D være til stede som katalysator, tænker jeg?

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5

"Racemisering er den kemiske reaktion, der omdanner en aminosyre til dens alternative enantiomer eller spejlbilledeform. Den hastighed, hvormed racemisering foregår, varierer mellem aminosyrer i henhold til R-gruppernes evne til at stabilisere et carbanion-mellemprodukt. Carbanionmellemproduktet er det molekyle, der dannes, når brintsidekæden abstraheres fra en aminosyre. I et ideelt system er der lige stor sandsynlighed for dannelse af l- og d-aminosyre, når hydrogenatomet tilbageføres til carbanionmellemproduktet, og reaktionshastighederne fremad og bagud er lige store. Under disse forhold stiger d/l fra værdier nær nul i moderne væv, indtil d/l når enhed ved racemisk ligevægt. En konsekvens af disse forhold er, at racemiseringshastigheden aftager i takt med, at racemiseringen øges - den karakteristiske krøllede tendens, der fremkommer, når d/l-forhold plottes mod lineær tid."

D-aminosyrer er så sjældne i naturen, at folk troede, at de slet ikke fandtes, så de fleste levende ting bruger kun L-aminosyrer i 100 % forhold, og de racemiseres stadig over tid.

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
662
Deals
8
Det er ikke det samme som at efterlade det ved RT med opløsningsmiddel

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Generel procedure for racemiseringseksperimenter. A
0,06 M opløsning af amin (100 mg) og thiol (1,2 eller 0,2 ækvivalenter)
i benzen blev tilbagesvalet i 2 timer (støkiometrisk tilstand) eller 7
h (katalytisk tilstand) i tilstedeværelse af AIBN (en samlet
mængde på 20 mol% AIBN blev opdelt i tre lige store
portioner (når reaktionstiden > 2 timer), der blev tilsat successivt hver 2. time). Efter koncentration blev restproduktet fortyndet
med HCl (1 M), og opløsningen blev vasket med Et2O. Den
vandige fase blev basificeret med mættet natriumcarbonat
og ekstraheret med Et2O. Den rene amin blev isoleret efter
tørring på MgSO4 og koncentration.