Pyridin

xoxorthadox

Don't buy from me
New Member
Joined
May 7, 2022
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Pyridin Det er en meget brandfarlig, svagt alkalisk, vandblandbar væske med en karakteristisk, ubehagelig fiskelignende lugt. For det meste er det nemt at fremstille for dem, der ikke har let adgang til sådanne udgangsstoffer. Dette er en kort beskrivelse af produktionen af pyridin.
Niacin + kobberkromit = (decarboxalering) af niacin = pyridin. Jeg er i øjeblikket ved at samle, hvad jeg skal bruge for at fremstille kobberkromit. Men jeg skal fremstille aluminiumdi-kromit og basere det for at fremstille aluminiumkromit, så jeg kan starte produktionen af kobberkromit. Jeg vil skrive mere, når jeg har en opdatering på fremskridt eventuelle spørgsmål eller forslag eller endda ideer til at erhverve pyridin, bedes du efterlade en kommentar. Hvor jeg er, er pyridin et skema II-reguleret og overvåget kemikalie ...
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
410
Points
63
Fantastisk. Hvad skal de lave næste gang :). Jeg skal snart lave pyridin som en del af fremstillingen af thalidomid (som er et lidet kendt rekreativt stof, der er bedre kendt for sine terratogene virkninger). Jeg har adgang til kaliumdichromat, men man kan lige så godt bruge det meget mere tilgængelige kobbercarbonat. Ligesom NileRed gjorde:
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
410
Points
63
Så jeg lavede min pyridinsyntese med blandede resultater. På grund af adgangen til reagenserne valgte jeg destruktiv decarboxylering af niacin ved hjælp af varme med kobberklorid som katalysator. Tilsyneladende giver kobberkromit et bedre udbytte, men i stedet for at rode i ugevis med at finde den perfekte katalysator, gjorde jeg det på den nemme, billige og lettilgængelige måde.

Alt gik glat, men jeg overophedede helt sikkert min reaktionsmasse og mistede en hel del produkt ved at være utålmodig. Destillationsopstillingen blev overfyldt med dampe, og det meste slap ud uden at kondensere (se billede). Så jeg vil gøre det igen med større forsigtighed, når jeg opvarmer.

Jeg fik dog et fint lille udbytte i form af rå, uren, gul pyridin, som jeg derefter destillerede til en edderkop, kasserede den første gule portion fra de mere flygtige urenheder i den destillerede væske og behandlede resten med frisk tørret magnesiumsulfat. Flot, klar, vandfri pyridin var resultatet. Udbyttet var lige så forfærdeligt som lugten, men jeg har nok til mit næste forsøg.
 

Attachments

  • T9nxr45yHm.JPG
    T9nxr45yHm.JPG
    3 MB · Views: 785
  • OqS8BmpXiG.JPG
    OqS8BmpXiG.JPG
    2.2 MB · Views: 744
Top