Question Propionsyre ved haloform-reaktionen

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Reaction score
309
Deals
1
Er der nogen, der har en god beskrivelse af dette?

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Reaction score
309
Deals
1
Vi har fundet en endnu nemmere måde...

Tilsæt 500 ml 2M HCl til 2M natrium- eller calciumpropionatopløsning for at lave 1L 1M propionsyre

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Reaction score
309
Deals
1
Oxidation i flydende fase af propionaldehyd med atmosfærisk ilt til dannelse af propionsyre i nærvær af mangan(II)-propionat som katalysator

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Reaction score
309
Deals
1
Hundrede gram (125 cc., 1,7 mol) n-propylalkohol, b.p. 96-96,6°, anbringes i en 2-l. trehalset, rundbundet kolbe udstyret med en kviksølvforseglet omrører (Note 1), en dråbetragt og en 60 cm. pærekondensator (Note 2), der er indstillet i en vinkel på 45°. Vand ved 60° holdes i cirkulation gennem denne kondensator. En kondensator, der er indstillet til nedadgående destillation, er forbundet med toppen af den første kondensator. Koldt vand cirkulerer gennem den anden kondensator. Ved hjælp af en adapter er den nederste ende af den anden kondensator monteret på en beholder, som er afkølet med isvand.
Alkoholen i kolben opvarmes til kogning, omrøres, og en blanding af 164 g (0,56 mol) kaliumdichromat, 120 cc koncentreret svovlsyre (2,2 mol) og 1 l vand tilsættes gennem dråbetragten. Tilsætningen tager ca. 30 minutter, og i løbet af denne tid holdes indholdet af kolben kraftigt kogende. Når hele den oxiderende blanding er tilsat, koges kolbens indhold i femten minutter for at destillere det sidste af aldehyden. Det propionaldehyd, der samles i beholderen, tørres med 5 g vandfrit natriumsulfat og destilleres fraktioneret. Udbyttet af propionaldehyd, der koger ved 48-55° og har et brydningsindeks på 1,364 (note 3), er 44-47 g (45-49 % af den beregnede mængde).

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Reaction score
309
Deals
1
@Frit Buchner tabte den her, kan ikke købe den nogen steder, synes at være en kælling at syntetisere og betale 100-180 dollars for 1 liter.

Når man bobler ilt gennem propionaldehyd, hvordan ved man så, hvornår det er færdigt, eller kender man eventuelt procenten?

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,260
Deals
1
Der er Buchner-reaktionen. Den starter med, at du sætter nogle bitcoin i depot, og så er mekanismen, at jeg lægger dem i en prioriteret postkasse til et sted, hvor du kan stjæle dem fra verandaen eller vente som en forfølgende butler med skimaske i hånden på at overfalde postbuddet, når han forsøger at aflevere dem til den fyr, din søster plejede at date. Så slukker du det overskydende salt ved at trykke på knappen for at frigive dejen.
MatGSrOvMc

Eller du kan købe den på Amazon. Det var det, jeg gjorde. Jeg ledte igen i dag efter noget nyttigt at gøre med det. Natriumpropanoat? LAV EN ESTER!?!? Jeg kan ikke huske, hvad jeg betalte for det, men jeg kan huske, at det var alt for billigt til, at jeg havde lyst til at lave det.

pachemguy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
21
Reaktion med benzalchlorid for at give propchlorid og derefter en reaktion med benzen for at give ketonen

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Reaction score
309
Deals
1
Min tilgang var calcium- eller natriumpropanoat med svovlsyre, men det var svært at få fat i syren.

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Reaction score
309
Deals
1
Hmm ja, jeg kan se, at jeg ikke får den leveret til Storbritannien, det er helt sikkert 🫡.