Vokser der ikke papivar somniferum der? Der er 100 ting, man kan gøre med det. Udvinde det, adskille det, erstatte det, alt fra den mest basale kemi 101 op til molekyler, der er potente ved 10 mg. Jeg tror, at der vokser flere arter af salvia, som kan udvindes til kraftige meditationsmidler (delirium). Jeg kiggede på et par etnobotaniske links. De tilbød ikke nogen kemisk analyse, så jeg kan ikke tale med nogen autoritet om de stoffer, der vokser der. Tal med en ældre eller andre, der kender til planters medicinske anvendelse. Smertestillende, beroligende, stimulerende, hallucinogener... Skriv navnene ned. Vi vil se, om vi kan identificere planterne og dermed de kemikalier, de indeholder. Lotusblomster, græsser, buske, Der er stoffer i mange typer planter, og hvis man udskifter nogle få molekyler, kan man lave stærkere stoffer. Cathulus edulis måske? Skriv også navnene på giftige planter ned. Nogle gange er gift medicin, og nogle gange er medicin gift. Det hele handler om dosis (eller sammensætningen af molekyler).