Looking for a vendor Leder du efter saltsyre 35%-37% leverandør

leopard12

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
3
Som titlen siger, leder jeg efter en leverandør af 35-37 % saltsyre. På forhånd tak for hjælpen

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
27
Bare gå i en butik og køb HCl, de sælger 30% til rengøring, og så skal du bare destillere det, hvis du har brug for det helt rent, men for det meste er jernforurening ikke et stort problem, og generelt har du ikke brug for det. 30% skal fungere lige så godt, du skal bare beregne forskellen, men det er ikke så svært.
Hardware-butikken er din bedste ven og mest pålidelige leverandør.

Zan444

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
19
Man kan ikke destillere saltsyre.............

View previous replies…

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
27
... har du nogensinde hørt om en azeotrop? Spred ikke falske oplysninger, hvis du ikke har nogen som helst anelse om kemi.

Zan444

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
19
En azeotrop eller en blanding med konstant opvarmningspunkt er en blanding af to eller flere komponenter i flydende tilstand, hvis proportioner ikke kan ændres eller ændres ved simpel destillation. Det sker, fordi når en azeotrop koges, har dampen de samme forhold mellem bestanddelene som den ukogte blanding.

Forklar nu, hvordan du vil gøre det uden at være totalt hjernedød. Du sagde destillation, så lad os forklare, hvordan du vil gøre det ved destillation.

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
27
min pointe var bare, at du kan fjerne forureninger som jernlort ved at afkøle det, jeg ved ikke, hvad din issiue er.

Zan444

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
19
Man kan ikke destillere saltsyre.............

View previous replies…

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
27
NCPwVKqW0l

Hvad er det her så? Jeg kan lugte en azeotrop. 🤔

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
27
eller hvis du vil have et samlet bevis, så gør mig en tjeneste og prøv det.

leefork340

Don't buy from me
Member
Reaction score
5
I azeotrope blandinger er blandingens kogepunkt forskelligt fra de enkelte komponenters, når du prøver at destillere en HCL/Water-blanding, er den damp, der dannes, faktisk en anden sammensætning, så ved små mængder kan du faktisk destillere HCL til en vis grad, men jo mere du prøver at koncentrere det, bliver dampens sammensætning tæt nok på væskens til at danne en azeotrop, På dette tidspunkt vil en simpel opvarmning af opløsningen ikke medføre yderligere adskillelse, selvom du opfylder den tilsyneladende nødvendige varme for at gøre det. Dette skyldes, at dampen opretholder den samme sammensætning som væsken, hvis du skulle omgå dette, ville du have brug for en ekstra forbindelse (en entrainer), der kan ændre sammensætningen af dampfasen, hvilket giver mulighed for yderligere adskillelse ved at "bryde" azeotropen.bryde" azeotropen. For en blanding af HCL og vand kan man måske opnå dette med alkoholer eller organiske opløsningsmidler som toluen.

Alt dette betyder, at du bare skal finde en god kilde til højere koncentrationer, da det sandsynligvis ikke vil være omkostningseffektivt at gøre det alene i lille skala.

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
29
lol Jeg elsker nogle af argumenterne her (så længe jeg ikke er den person, der bliver kaldt en idiot), jeg har været der, gjort det! Ha jk.
Jeg vil gerne indrømme, at jeg indtil for nylig ikke var klar over, at man kun kan komme op på en vis koncentration med HCL.
Jeg kendte til azeotroper fra alkohol, men var ikke klar over, at koncentrationen var så lav med HCL (jeg er sikker på, at en krop i en tønde med det stads ville være uenig i den vurdering!), så jeg var ikke klar over, at jeg faktisk havde 5 liter koncentreret HCl-syre.
Man må leve for at lære! Jeg har faktisk kun brugt de 10 % indtil videre.
Det var overraskende svært at få fat i her i landet via hjemmesider.
Nu kæmper jeg med cyclohexylamin eller n-butylamin. Der er ALTID noget - selv når jeg laver en RXN, planlægger jeg gerne to RXN'er frem, da jeg nu er klar over, hvor lang tid det tager at samle lort!

leefork340

Don't buy from me
Member
Reaction score
5
Jeg tror ikke, at OP virkelig er klar over HCL's egenskaber, da HCL kun er en koncentreret væske på omkring 35 %, ved højere koncentrationer vil den bare boble ud i luften, da HCL er en gas i sin rene form, hvilket bidrager til dens elendige destillationsegenskaber, og derudover har HCL en høj binding til vand, så simpel destillation forbi omkring 20 % HCL og 80 % vand er umuliggjort, da det er den sammensætning, der typisk danner en azeotrop for den blanding, i det mindste uden tilstedeværelse af en entrainer, men det er også vigtigt at bemærke, at afhængigt af entraineren kan det være nødvendigt at foretage yderligere separation for at fjerne opløsningsmidlerne.

leefork340

Don't buy from me
Member
Reaction score
5
For ikke at nævne, at der er strenge lovkrav til forsendelse af HCL i den slags koncentrationer, og hvis du sender det indenrigs uden ordentligt papirarbejde, kan du risikere at skade postarbejderne alvorligt, hvilket jeg tvivler på, at nogen her støtter, I nogle lande kan det endda være nok til at købe dig en terroranklage.

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
29
ABSOLUT! Det var et privat rederi og en 5 liters beholder med "poolrens", så de vidste præcis, hvad det var - jeg har tydeligvis et spabad, som jeg renser for min mor DUH!
Haha, det er ret praktisk, at jeg købte 5 liter af det, for når jeg bruger det, hvilket ikke burde være så langt væk nu - enten det eller den azeotropiske svovlsyre, men det er en helt anden historie, da det vil være til saltning (i den styrke, der er brug for - jeg har lært om målekolber. Ret interessant).
Jeg betalte dyrt for forsendelsen for at være fair ... £50, så vidt jeg husker ...
Og haha, jeg købte 25 g NaBH4 fra APC Pure (et godt firma, slet ikke en kritik af dem) og betalte 30 pund eller måske endda 50 pund for leveringen, da produktet kostede 12 pund, haha.
😛 Dumt, men hvad kan man gøre? Når du har brug for det, har du brug for det - åh vent, har jeg brug for det?! Haha åh ja, NaBH4 har jeg, jeg har brugt det. Det var fantastisk, og nu har jeg brug for og venter på et vakuumkammer + en pumpe.

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
29
Jeg er måske undtagelsen, da jeg kun får lidt penge i ny og næ, så jeg ved det ikke. Jeg er sikker på, at hvis du rent faktisk ønsker at sælge og investere, er det en anden historie - jeg er en personlig brug / kognitiv frihed fyr.
Jeg har været i fængsel for at sælge. Ønsker ikke at blive involveret igen, så jeg har kemi! Haha