Question Hvordan bliver methylaminhydrochlorid til methylamin?

lulysunny

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
Hvordan bliver methylaminhydrochlorid til methylamin?
Er det sikkert? Vil det eksplodere?

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
Du tilsætter den basiske opløsning langsomt under et isbad, for at den ikke skal fordampe så let,

WundaBearz41

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
Der er ingen videoer om det nogen steder, der er ingen ligefrem dokumentation nogen steder om dette. Der findes ingen vejledning eller video om, hvordan man laver en 40 % vandig opløsning, og der mangler altid et trin eller to, som kan føre det hele ud i en katastrofe.

Altid tvetydige oplysninger som "basisk opløsning", som jeg har forstået er et forhold på 1:5 mellem natriumhydroxid og vand.

Mit gæt er, at det er en så simpel proces i kemi, at der ikke er behov for en meget større forklaring. Men ingen synes at ville forklare mere. Det virker mistænkeligt.

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
27
det er simpelthen fordi, det bare er freebasing, som enhver burde kunne gøre, og du behøver ikke en guide til det, og hvis du ikke kan lave støkiometri, så bør du søge efter en anden hobby. desuden hvilken katastrofe kan der ske der ????
Hele denne tråd får mig til at smadre mit hoved mod en væg.

WundaBearz41

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhni37ybtt7mkbjyxn2pgllzxf2qgyd.onion/threads/methylamine-aqueous-solution-question.4657/

På reddit er der dette:
https://www.reddit.com/r/TheeHive/comments/gmhpgk
En anden fyr siger på det samme indlæg:

En anden reddit:
https://www.reddit.com/r/TheeHive/comments/xn644i

(Som han ikke fik noget svar på om at stoppe med at boble)

Svar:

Så 120 ml vand + 80 gram methylamin hcl = 200 ml 40% er min forståelse 200/80 = 40% Men der er meget affald, og så er du nødt til at gøre mere end 80 gram. Personligt har jeg aldrig gjort det, men det ser også ud til, at ikke mange mennesker ved det.

diogenes

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
99
Det er et rigtig godt spørgsmål. Mit gæt er, at 40 % refererer til saltet, så 40 g methylamin HCl opløst i nok vand til at gøre den endelige opløsning til 100 ml? Derefter tilsættes der altid koncentreret NaOH under synteseruterne, så i reaktionen vil MeAmine reagere som freebase. Jeg er ikke i nærheden af en ekspert, og nogle ekspertinput vil blive værdsat.

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
Ja, eller du kan generere in situ, hvis det er praktisk.

Du behøver ikke en video for at fortælle dig, at du skal tilføje NaOH sol. indtil der ikke udvikles mere methylamin, det er indlysende for øjet. Det er kendt i kemi, at syresaltene af en amin kan konverteres tilbage til fri baseform ved tilsætning af en base som en modion til Cl- SO4-ionen, jeg håber, at den måde, jeg sagde det på, er korrekt, men du får kernen. Lysin og natriumbicarbonat kan også frigøre nogle aminsyresalte til base.

WundaBearz41

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
Jeg siger bare, at der ikke findes en video eller en klar forklaring på det nogen steder, selv om det er en så enkel proces.

Når du siger "indlysende for øjet", er jeg usikker på, hvad det betyder. For lad os sige, at du fylder en kolbe op med 100 ml og 80 g methylamin hcl-opløsning, dripperen med 100 ml og 20 g ludopløsning. Derefter en bobler med 120 ml meget koldt vand. Du begynder at dryppe lud ned i saltopløsningen meget langsomt, og det er umuligt med det blotte øje at nå op på 200 ml (som absorberer 40 %) eller at vide, om du har ramt det punkt.

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
Når du tilsætter aq NaOh sol. vil din blanding også reagere noget voldsomt i starten, samt det faktum, at noget hydrochlorid vil styrte ud og til sidst opløses, håber dette hjælper.

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
27
er du klar over, at reaktionen mellem NaOH og HCl er NaOH + HCl ---> NaCl + H2O, så hvor kommer brinten fra?

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,109
Deals
1
Wow, jeres hjerner løber løbsk herovre. Du skal virkelig producere gassen og fange den boblende gennem rent vand. Måden, du ved, hvornår den er 40 %, er ved at veje vandet. Når en liter vand vejer 1666,6 g, har du nu en ukendt mængde 40 % CH³NH⅔-opløsning i vand. Vandets volumen er ikke konstant. Den mængde, du har, er, hvad du har, men for en liter skal du fange 12 mol, så lav 13-14