Question Logistik fra EU til EU

P. Julian

Don't buy from me
New Member
Reaction score
1
Hej BB,
Når man sender varer, der sælges på det mørke net (f.eks. via en markedsplads) i små mængder (f.eks. <10 g koks), hvilken tjeneste anbefaler du så? Jeg ved, at det kan være individuelt, men jeg vil gerne kende en "standard". Nøglefaktorer er sikkerhed, hastighed og pris. Jeg har hørt om at bruge tjenester som UPS express.
Tak for tips/svar!

Loki12

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
26
Hvis du vil begynde at sælge på en markedsplads, vil jeg foreslå, at du starter med at købe i stedet for at sælge. Køb små mængder, op til 10 g af forskellige produkter, disseker emballagen, disseker postetiketterne, hvornår det blev købt, hvornår sælgeren oprettede etiketten, hvornår han sendte det (og hvor), alle dine spørgsmål vil blive besvaret, og du vil få viden, som ingen andre vil være i stand til at lære dig.

Nogle tips:
1. Der er ikke noget, der hedder en lugtfri vakuumpose (inklusive aluminium og mylar), alle materialer, som du kan bruge til at forsegle med, vil på et tidspunkt trænge igennem posen, spørgsmålet, du skal finde ud af, er HVORNÅR.
2. Læg dobbelt eller tredobbelt lag på vakuumposen. Læg den derefter i en anden pakke som visuel barriere.
3. Poser har forskellige tykkelser. Find ud af, hvor du kan købe den tykkeste folie, den tykkeste mylar osv. (protip: det er ikke amazon, og det er ikke den hjemmeside, du køber dine bongs fra).
4. BRUG PROFESSIONELLE FORSEGLINGSMASKINER MED VAKUUM, hvis din pose har en yderkant på en tomme, så find en maskine, der også kan forsegle en tomme. De der impulsforseglere på 1-2 mm gør ikke arbejdet ordentligt. Lær om dine materialers struktur, om hvordan svage punkter skabes, hvad luftlommer forårsager, lær om dit materiales smeltepunkt, på hvilket tidspunkt og hvor lang tid forsegler det ordentligt, og på hvilket tidspunkt smelter du det for meget, og forseglingen bliver tyndere og svagere?
5. Gør en ekstra indsats, gå på markedet, i supermarkedet, se, hvordan produkterne er pakket professionelt... Lokkeprodukter kan være en god idé, hvis man har den rigtige idé om, hvordan man bruger dem.
6. VASK HVERT LAG, NÅR DU PAKKER. (Dyp pakken, hvis den bobler op = problem, brug et rent bad til hvert lag).
7. RENT RUM, HANDSKETYKKELSE, HÅRNET, MASKE.
8. Forskellige kasser, professionelle labelprintere, skift størrelser, skift kuverter, skift printmetoder (undersøg printerens fingeraftryk), send ikke et parti forsendelser på samme måde og til samme sted.