Ja, mand, fortæl mig om det.
Det er ikke så længe siden, at jeg faktisk begyndte at sætte pris på selv det arbejde, der er forbundet med at fremstille store mængder af noget i laboratoriet. Det være sig stoffer eller andre interessante forbindelser. Det var min ægte kærlighed til kemi, der holdt mig i gang.
Når jeg har det skidt og har lyst til at give op, tænker jeg bare på, hvor meget jeg har lært undervejs, og hvordan det fundamentalt har hjulpet min viden om kemi som helhed. Til sidst nåede jeg et punkt i mit liv, hvor det ikke længere var arbejde. Det havde ikke noget med stofferne at gøre. Pludselig var jeg omgivet af vidunderlige mennesker i et vidunderligt laboratorium med en vidunderlig passion. Jeg indså, at det, jeg laver, ikke længere bare er et projekt eller et engagement, det er ægte forskning i sjældne stoffer, som mange aldrig har hørt om eller set med deres egne øjne.
Jeg ville ønske, at det, vi laver, ikke ville blive begrænset af meningsløse regler og restriktioner. Jeg ville ønske, at vi ikke ville blive censureret i at sige, hvad vi vil, lave hvad vi vil, tage hvad vi vil. Jeg er ikke anarkist. Jeg mener ikke, at vi alle skal slå hinanden ihjel på grund af småting. Men jeg tror på ægte frihed. Nogle mennesker, jeg kender, og nogle på BB-forummet virker på mig som virkelig talentfulde individer. Jeg mener, tænk over det. Vi arbejder alle i dette begrænsede miljø, hvor vi konstant bliver overvåget i forhold til, hvad vi gør. Alligevel lykkes det os at syntetisere forbindelser, som man aldrig har set før i statsfinansierede laboratorier, som ofte har svært ved at gøre det selv (jeg taler ud fra personlig erfaring).
Jeg ønsker, at der kommer en dag, hvor vi stopper dette vanvid og forstår, at forholdet mellem mennesker og stoffer kan eksistere symbiotisk uden unødvendig vold.
Jeg var kemiker, før jeg lavede stoffer. Men jeg begyndte først for alvor at leve dette fantastiske liv fuld af eventyr og kærlighed, da jeg begyndte at lave stoffer. Hvis jeg er i stand til at fremstille stoffet uden at skade mig selv eller andre. Så ejer jeg det. Uanset hvad du fortæller mig, eller hvordan du forsøger at manipulere mig ind i din bullshit-historie om, hvordan jeg ødelagde folks liv. Ved du, hvad jeg ser? Rigtige, virkelige mennesker, der ser mig i øjnene og takker mig for at lade dem opleve det her. Jeg lod dem opleve kærlighed og ægte lykkefølelser. På en sikker måde uden at skade sig selv med urene lortestoffer, som de så, før mit produkt kom på gaden.
Fuck krigen mod stoffer. Fuck ordensmagten og alle betjente, der støtter dette lort. Lev frit, mennesker. Lad ikke nogen narre jer til at gøre noget andet.