Question Vedhæftning af en phenylgruppe til en piperidon?

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
67
Jeg vil gerne se, om jeg kan bruge NPP til at danne en 4 phenypiperidin, men jeg skal grundlæggende gå fra piperidonen og fastgøre phenylgruppen, og jeg har ingen idé om hvordan.

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
386
"N-Phenethyl-4-piperidinone (NPP) er en kemisk forbindelse, der kan modificeres gennem organisk syntese. Fastgørelse af en phenylgruppe til NPP involverer en kemisk reaktion kendt som en Friedel-Crafts-acylering.

I denne reaktion kan en phenylgruppe (-C6H5) bindes til nitrogenatomet i piperidinonringen i NPP. Denne proces kræver typisk brug af et phenylholdigt reagens, såsom benzen eller et aromatisk halogenid, sammen med en Lewis-syrekatalysator som aluminiumchlorid (AlCl3) eller jernchlorid (FeCl3)."

fandt dette, håber det hjælper ^_^

• Wow
Reactions: vis

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
67
Det er meget interessant, men jeg ønsker at knytte en phenylgruppe til ketonen, ikke til nitrogenet.

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
386
Undskyld, lmk, hvis dette er bedre (måske kan nogen tjekke mig)

"I denne reaktion kan phenylgruppen (-C6H5) bindes til carbonylkulstoffet i ketongruppen i NPP. Denne proces kræver typisk brug af et phenylholdigt reagens, såsom benzen eller et aromatisk halogenid, sammen med en Lewis-syrekatalysator som aluminiumchlorid (AlCl3) eller jernchlorid (FeCl3)."

• Love

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
386
eller dette

"Ja, phenylmagnesiumbromid (PhMgBr), også kendt som phenylmagnesiumbromid eller Grignard-reagens, kan bruges til at binde en phenylgruppe til ketongruppen i N-Phenethyl-4-piperidinon (NPP) gennem en Grignard-reaktion.

I denne reaktion fungerer phenylmagnesiumbromid som en nukleofil, der angriber det elektrofile carbonylcarbon i ketongruppen i NPP. Dette resulterer i dannelsen af en kulstof-kulstofbinding mellem phenylgruppen og ketonen, hvilket giver en ny forbindelse med phenylgruppen fastgjort."

jeg vil være ærlig over for dig, jeg fandt ikke meget på andre sider, så jeg brugte AI til dette. nogen må sørge for, at jeg har ret. jeg håber, det kan hjælpe dig.

• Wow