Question Er der nogen, der kan rådgive nybegyndere, der vil starte med at fremstille

velukatr13

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 10, 2024
Messages
1
Reaction score
1
Points
1
Hej alle sammen. For det første bor jeg i Østasien, så jeg er dårlig til engelsk.
Jeg er en kylling lige nu, men jeg er meget desperat.
Jeg ledte efter en masse ting, jeg kunne gøre i disse tider, jeg vidste, at dette job passede mig i betragtning af alt. men jeg har ikke nogen knowledges ...
I mit land er det svært at købe kemisk materiale, og hvor får man normalt mere svært tilgængelige materialer? Og hvis jeg bare ser videoen og laver den, kan nogen komme til skade, så skal jeg starte med organisk kemi først?
og alle gode råd er velkomne tak for at læse venner
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
365
Reaction score
177
Points
43
Læs, læs og atter læs, og undersøg de kemikalier, du arbejder med.

Hvis du laver en syntese, skal du bære beskyttende laboratorieudstyr og åndedrætsværn/handsker til hele ansigtet - masser af ventilation.

gør det ikke i dit eget køkken 👌
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
279
Points
63
Der er garanteret nogle grundlæggende ting, du absolut skal vide, før du begynder at implementere dem i praksis, og der er også meget, du kan lære undervejs, men det første, du skal gøre, er at finde ud af en række af de ting, du selv skal dokumentere, og så spørge igen. Du skal først tænke som en ikke-kemiker og kigge efter suffikser som "antag ikke en større brandfare, end du er i stand til at slukke", så du kommer til det naturlige spørgsmål "ved jeg, hvordan man bruger en brandslukker?". Jeg tror, at man på den måde kan møde de fleste farer med en tillid til, at man er nogenlunde forberedt (hvilket virkelig ikke kan være rigtigt hver gang, når man begynder, overraskelser er den næste "pædagog", man skal blive fortrolig med). Skål for det!
 

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Joined
Nov 28, 2023
Messages
176
Reaction score
69
Points
28
Deals
7
Jeg er sikker på, at den bedste måde er at lære kemi, og hvis du gør det, vil du have viden om, hvordan man selv fremstiller udstyr, hvordan man bruger og syntetiserer reagenser fra grundlæggende forbindelser.
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
505
Reaction score
236
Points
43
Der er mange oplysninger til nybegyndere i forummet (f.eks. det første laboratorium). Det lyder dog, som om det kan være et problem for dig at få fat i det nødvendige materiale?
 
Top