Jeg bestilte 1 kg kit fra TGRC, som bestod af 4 reagenser. Jeg tilsatte de 4 reagenser i en 5-liters kolbe ved stuetemperatur. Derefter brugte jeg en overhead-omrører til at homogenisere opløsningen. Efter ca. 5 minutter brugte jeg min 5-liters varmekappe med 2 forskellige temperaturmålere til at hæve temperaturen til 79 celsius i 6 timer med konstant omrøring. Efter de 6 timer lod jeg opløsningen køle ned til 60 grader. Derefter omrørte jeg 5-liters kolben med opløsningen og hældte den over i en ren, stor beholder. Derefter tilsatte jeg 5 liter meget salt vand (som ikke havde noget salt i bunden, men som så meget salt ud) til opløsningen. Jeg tilsatte det meget langsomt for at give min olieholdige opløsning mulighed for at skille sig ud oven på det tætte saltvand. Derefter brugte jeg en 100 ml sprøjte til at udtrække al olien. Jeg lagde olien i en stor siliciumbeholder og lod den krystallisere og tørre ud. Den olie, jeg ikke kunne trække ud, endte med at tørre og flyde oven på saltvandet, og jeg var i stand til at få denne krystal, men der var noget salt i den. Jeg fik 1200 gram fra 1000 gram-sættet.