du opvarmer vandet til 80C, opløser dit produkt i det (forholdet 1ml til 1g) og hælder derefter opløsningen i en termokande. luk termokanden tæt og lad den stå i 2-3 dage. efter et stykke tid åbner du termokanden, dræner vandet fra den og fjerner krystallerne fra bunden af termokanden (det er klumperne som på dit billede).
Jeg gør som du siger, men efter 2 dage var termokanden lukket, jeg åbnede den og efter 15 minutter krystalliserede den hurtigt, hvorfor sker det sådan?
To dage var åbenbart ikke nok. Opløsningen har ikke haft tid til at køle tilstrækkeligt af. Men det er et meget godt tegn. Din termokande er fantastisk. Prøv at lade den stå i 5 dage. Jeg er 100% sikker på, at resultatet vil glæde dig meget. Jeg mener det. Bare prøv det, og du vil ikke fortryde, at krystallen bliver enorm!!!
det er sådan. du fik en overmættet, underafkølet opløsning. men krystallisationscentrene var ikke født (der var ikke tid nok). du åbnede termokanden, forstyrrede opløsningen, og der opstod en lavineagtig krystallisation. alt er præcis, som det skal være i sådanne tilfælde. det betyder, at du gjorde alt rigtigt. du skal bare give dig mere tid.