- Reaction score
- 7
Hej alle sammen! Jeg vil gerne syntetisere 3-cmc til personlig brug. Jeg er blevet ret glad for det, men kan ikke længere få det (konstant svindel / dårlige erstatninger). Jeg har en lille smule erfaring med organisk kemi, såsom enkle syre-base-ekstraktioner osv. Jeg har gennemgået dette forum, og der er flere indlæg vedrørende denne syntese, men jeg kunne ikke finde en solid opskrivning, bare døde tråde og links til andre indlæg, der ikke var lette at følge for en nybegynder som mig selv.
Her er de reagenser, jeg har samlet indtil videre til mit projekt:
2-Bromo-3'-chloropropiophenon (flydende form)
Dichlormethan
Acetone
Methylamin
HCL 32%
Kan nogen lede mig til en god beskrivelse eller eventuelt en video?
Jeg forventer også, at jeg vil begå fejl første eller anden gang, jeg gennemgår denne proces. Så for ikke at spilde mine reagenser, mens jeg øver mig, hvad er nogle gode minimale mængder at starte med, specifikt med 2b3c? Kan jeg starte så lavt som 5 eller 10 ml? Og derefter justere resten via molær vægt?
Tak på forhånd!!!
Her er de reagenser, jeg har samlet indtil videre til mit projekt:
2-Bromo-3'-chloropropiophenon (flydende form)
Dichlormethan
Acetone
Methylamin
HCL 32%
Kan nogen lede mig til en god beskrivelse eller eventuelt en video?
Jeg forventer også, at jeg vil begå fejl første eller anden gang, jeg gennemgår denne proces. Så for ikke at spilde mine reagenser, mens jeg øver mig, hvad er nogle gode minimale mængder at starte med, specifikt med 2b3c? Kan jeg starte så lavt som 5 eller 10 ml? Og derefter justere resten via molær vægt?
Tak på forhånd!!!