Hej, jeg håber, at dette finder dig godt, jeg anbefaler i stedet for at starte helt fra begyndelsen, hvorfor ikke outsource halvdelen af trinnene til Kina!!! Jeg siger, at du skal kigge efter et kemikalie kaldet 2-phenylcyclohexanon, hvis du kan, så anbefaler jeg at købe, da du er 2 skridt væk fra nedck. Du kan nemt lave dette via grignards, men igen, køb det bare lol. Først skal du opløse 2-phenylcyclohexanon i en 50/50-blanding af ethylacetat og dcm og begynde at varme det op. Dernæst hælder du en opslæmning af 2 mol CuBr2 i og lader det tilbagesvales i et par timer. Fjern nu opløsningsmidlet ved hjælp af en rotovap, eller lad det stå ved siden af en ventilator i et stykke tid, og reducer det til et tørt pulver, udfør en simpel recrys for bromketonen, men PAS PÅ. DETTE ER EN LACHRAMATOR! Når dine nye krystaller er vokset, er det tid til den sjove del. Opløs 100 gram (0,348 mol) af din "farm to table"-bromoketon i 300 ml N-methylpyriodin som opløsningsmiddel. Tilsæt 132 ml (1,74 mol) 40 % vandig methylamin, og lad det stå i 24 timer. Hæld til sidst adskillige portioner toluen i reaktionsblandingen og rør rundt. Saml de organiske faser, og salt dit slutprodukt ud. Det bedste er, at man kan lave så mange forskellige ketaloger, som man vil, men vær forsigtig, og gør det ikke, medmindre du ved, hvad du laver. NMP er meget giftigt, alfa-bromketonen får dig til at græde, hvis du får mindre end et miligram på hænderne, og du børster dit ansigt, tro mig af erfaring, når jeg siger, at det gør ondt.