Question 4mmc problem hjälp

enriqe1

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Hallå där.
Jag gör allt enligt filmen.
http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhni37ybtt7mkbjyxn2pgllzxf2qgyd.onion/media/mephedrone-hydrobromide-synthesis.57/

Efter separation dränerar jag oljan från det översta lagret i en kall bägare, tillsätt sedan 500 ml frusen aceton och färgen börjar förändras till röd och mer och mer blodig. Ph vid denna punkt är cirka 8.
Efter att gradvis ha tillsatt bromvätesyra 48% börjar elixiret förändras till en mörk färg, och sedan, efter att ha tillsatt ytterligare droppar och erhållit en PH mellan 4-5, blir färgen något rödbrun. Det finns ingen utfällningsreaktion av mephedron-salter från lösningen alls. Lösningen är fortfarande flytande. vad kan detta bero på?

AgamemnonFromTroy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
68
Överdriven försurning. När lösningen blev klar efter att ha varit ogenomskinlig betyder det att du troligen har försurats för mycket, detta kan också bero på vattennärvaro i freebasen, glöm inte att torka din freebase med anhydreous MgSO4

enriqe1

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Och hur ska jag torka den med MgSO4?

AgamemnonFromTroy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
68
Tillsätt vattenfri MgSO4 till freebasen efter separationen. Och sila den före surgörning. Försur inte heller till ett pH mindre än 5 Jag tror att det är gok surt mål för en 5,5-6.

AgamemnonFromTroy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
68
***Korrigering: surgör inte till ett pH-värde under 5, jag tror att det är bra att sikta på ett pH-värde på 5,5-6. ***

enriqe1

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
ok, tack för det goda rådet, men säg mig, min vän, hur mycket mgSo4 lägger du till och hur silar du det?

videon nämner pH 4-5 men du kan till och med se att lakmuspapperet i videon är färgat ljusgult och som du nämner tror jag att det var runt 5-6.

en fråga till, hur länge ska dessa lager separera? Måste jag lämna dem i några timmar för att separera dem ordentligt?

AgamemnonFromTroy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
68
Det spelar ingen roll hur mycket vattenfri MgSO4 du tillsätter, men som tumregel bör du tillsätta några bitar och om de börjar klibba ihop och börjar fastna i kolven bör du tillsätta lite mer. När det gäller separationen av skikten bör du vänta tills du tydligt kan se skillnaden mellan de två, vilket vanligtvis är en fråga om sekunder, högst minuter.